Kolejkowo...prawie jak Stacyjkowo ;)

by - 01:36:00


Mamy ferie. Olcia wyjechała na zimowisko a Wojtkowi( pomimo że uczęszcza do przedszkola) staramy się zapewnić w tym czasie, więcej atrakcji. Dziś na ten przykład jest przewidziany fryzjer... i tu proszę się nie śmiać, dla chłopca to zawsze wielkie wydarzenie ;)

Wczoraj odwiedziliśmy wrocławskie Kolejkowo.
Chyba trafiłam w sedno, gdyż Wojtuś nie specjalnie był skory do powrotu.
Tyle lokomotyw, torów...zresztą zapraszam do oglądania zdjęć.
Dorośli przyglądając się makietom również znajdą coś dla siebie.
Zaznaczę, że w moim wypadku trudno o rzetelną recenzję, sama czułam się tam jak dziecko.

















Popołudniu zaliczyliśmy ,,odwiedzinki u rodzinki,,
Wujek był przymuszony do konstruowania wiaduktów, ale jakich!
Elektryczne lokomotywy jeździły góra-dół.






Obserwując chłopców wpadliśmy na pomysł ,że gdy tylko wiosna na dobre się rozkręci, wybierzemy się na wycieczkę pociągiem (mam swoją ulubioną trasę z atrakcjami).

Pisząc ten post, naszła mnie refleksja. Właściwie to tyle ciekawych miejsc mamy w okolicy, a człowiek o nich zapomniał, albo w ogóle nie słyszał.
Nadchodzącą porę roku czuć już w powietrzu, zaczną się wycieczki bliskie i dalekie, więc jeśli macie pomysł na weekend (najlepiej w okręgu dolnośląskim) to chętnie poczytam. 
Co warto zobaczyć z dziećmi żeby zapewnić im rozrywkę?
 Jeśli coś podpowiecie będę usatysfakcjonowana ;)

Pozdrawiam i zabieram się ,,za papiery,, 


You May Also Like

33 komentarze

  1. Ale czad;-) Popatrz,wszystkie te cuda są do oglądania we Wrocławiu, a ja ich jeszcze nie widziałam. Muszę zorganizować sobie jakieś dziecko (czytaj: wypożyczyć;-) i do kolejkowa się wybrać.
    Masz rację, że często przegapia się i nie dostrzega tego, co najbliżej. Póki co nie przychodzą mi do głowy miejsca z atrakcjami dla dzieci, ale popytam wśród znajomych, którzy "dziećmi dysponują;-)" I jak się czegoś dowiem, dam znać.
    Uściski, serdeczności i uśmiech przesyłam. Życzę pięknego, słonecznego tygodnia, pełnego feriowych atrakcji:)
    Wiosna idzie!!!!! To fakt niezaprzeczalny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Florentyno o Kolejkowie słyszałam kilkakrotnie, ale jakoś wcześniej nie mieliśmy,,po drodze,, Makiety są tak dopracowane, że z przyjemnością można wychwytywać szczegóły. Gwarantuję Ci, że jak zorganizujesz podopiecznego, będziesz najlepszą ciocią ;)

      Usuń
  2. Kamilko, koniecznie odwiedźcie Western City w Karpaczu. Gwarantuję że dzieci będą miały zapewnoną całodzienną atrakcję
    Grażka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tym miasteczku słyszałam , ale wcześniej wydawało mi się że Wojtek jeszcze za mały. Dzięki za przypomnienie.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Qurko , wyobraź sobie, że nawet przez te miniaturowe okienka, widać wnętrza urządzonych domków.

      Usuń
  4. Muszę czegoś poszukać w stolicy, bo u nas też w kółko Tomek i Przyjaciele tudzież Stacyjkowo :-) Mam wrażenie ostatnio, że Warszawa pomimo rangi stolicy ma najmniej do zaoferowania. Albo źle szukam i czas to zmienić. Twoich rejonów nie znam i muszę kiedyś się tam wybrać z rodzinką - jak tylko młodszy bąbel troszkę podrośnie. Pozdrowienia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dominiko generalnie to u nas na topie plastelina...ku mojej rozpaczy znajduję ją wszędzie ;)
      Co się tyczy Warszawy, bardzo bym chciała odwiedzić Muzeum Powstania Warszawskiego...ale to ze starszym dziecięciem.

      Usuń
  5. Wspaniałe miejsce. Koniecznie musimy odwiedzić jak tylko wybierzemy się w tamte strony. Pozdrowienis przesyłam i udanych feriu życzę 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja myślę że w końcu do nas zawitacie ;)

      Usuń
  6. Wraz z moim 4-letnim Synkiem jestem Waszą fanką. Już wyobrażam sobie radość Wojtusia. Mieszkamy k. Łodzi, ale późną wiosną wybieramy się do Wrocławia na jakieś 2 dni. Ile czasu trzebaby zarezerwować na pobyt w Kolejkowie? A z kwestii praktycznych: jak wygląda sprawa szatni, toalet, zakupu przekąsek, itp.?
    Pozdrawiam bardzo serdecznie,
    Małgorzata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło.
      Małgorzato w kwestii technicznej.
      -Na zwiedzanie Kolejkowa warto poświęcić godzinę, półtora...przed wycieczką pytałam o zwiedzanie znajomych, którzy byli tam wcześniej i nasz pobyt potwierdził te same ramy czasowe.
      -Szatnia jest na miejscu, tylko wydaje mi się że mało bezpieczna. Właściwie to można skorzystać z wieszaków tuż przy głównym wejściu, których niestety nikt specjalnie nie pilnuje. Kurtyki nam nie zginęły...ale pozostawienie tam rzeczy , to ryzyko.
      -Na miejscu jest automat ze słodyczami i mały punkt gdzie dzieci dostają oczopląsu na widok,, tanich zabawek,, ;)
      -W weekend działa pobliska giełda, wiec samochód najlepiej zostawić na strzeżonym parkingu
      Mam nadziję że chodź troszkę pomogłam.

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję:)

      Usuń
    3. We Wrocławiu warto zajrzeć do Ogrodu Botanicznego, dla dzieci atrakcją jest fontanna multimedialna obok Hali Stulecia i oczywiście krasnale ;)

      Usuń
  7. Piękne to Kolejkowo - muszę odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ania naprawdę warto, słyszałam wcześniej o Kolejkowie ale nie przypuszczałam, że jest tak dopracowane.

      Usuń
  8. Ale piękna makieta. Niedaleko nas też jest jedna, ponoć największa w Polsce. Ale jakoś nam nie było jeszcze po drodze. No i ciekawe, czy tak samo dopracowana jak ta we Wro. Jeśli będziecie w Karpaczu, to wejdźcie do muzeum lego, o którym pisałam dwa posty temu. Wojtkowi na pewno się spodoba - są dźwignie i przyciski, którymi wprawia się modele w ruch.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ania to muzeum mam już wpisane na listę,,do zobaczenia,, ;)
      Wojtka trzeba było bardzo pilnować żeby nie popsuł makiety, no strasznie zaoferowany był...takie dźwignie to właśnie coś dla niego.

      Usuń
  9. Ojej jakie to wszystko realistyczne!!!
    Super :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo dużo zaaranżowanych scenek-pogrzeb, ślub, sprzedaż samochodu. Naprawdę jest co oglądać

      Usuń
  10. Kamilko, my również musimy wybrać się do Wrocławia, bo Twoje zdjęcia bardzo kuszą. Ja polecam park dinozaurów w Krasiejowie koło Opola ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Krasiejowie byliśmy z Olą, ale bardzo interesuje mnie Skansen Wsi Opolskiej. Myślę że wiosną się wybierzemy.

      Usuń
  11. Polecam Wam odwiedzenie Muzeum Parowozów w Galowie. Mój pięciolatek był zachwycony.
    Pozdrawiam Zuza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podpowiedź, nie słyszałam o tym miejscu, zaraz sobie wygoogluje

      Usuń
  12. Wstyd przyznać ale nie byliśmy, chociaż mamy pod nosem ;-)
    Ostatnio, korzystając z wolnego, wybraliśmy się do Hydropolis. Leon był bardzo zadowolony z wycieczki i następnego dnia dopominał się o kolejną wizytę w "muzeum wody". "- Mamo, a jest muzeum prądu? Bo ja chciałbym iść" ;-)))
    Dla niego bardzo istotne są mapki obiektu. Ciągle trzyma wysłużoną mapkę z ogrodu w Wojsławicach, a teraz do kolekcji dołączyła mapka z Hydropolis :-) Jeździ po nich palcami i opowiada co to on nie widział ;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cenna wskazówka. O Hydropolis rozmawiałam z siostrą ,ale wydawało nam się że chłopaki za małe.
      Leoś taki fascynat map? Bestyjeczko, możesz mu zainscenizować sam poszukiwanie skarbów w czasie wycieczki w terenie ;)

      Usuń
  13. Genialne fotki. Ja z Małopolski służę radą gdy będzie w tych stronach :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę miała na uwadze ;)
      p.s. O tej wspomnianej grze nie słyszałam. Dzięki

      Usuń
  14. O matko! Zonia byłaby zachwycona, Ona uwielbia te klimaty! Zdjęcia są bajeczne! Niezmiennie się nimi zachwycam!

    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elwiro. Chyba większość dzieci (nie tylko chłopców) przechodzi etap fascynacji pociągami ;)

      Usuń
  15. Przepięknie to wygląda i jeszcze Twoje piękne zdjęcia tworzą niesamowity klimat. Szkoda, że tak daleko mam dp Wrocławia :( Wyglądają te kadry niesamowicie!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin

https://www.instagram.com/home_fragrance/