Grzybobranie

by - 13:01:00


 Dziewczynki i chłopcy
ubierzcie się szybko
las wam przygotował
przygodę niezwykłą

wczoraj deszczyk padał
dzisiaj słońce świeci
więc na grzybobranie
wybierzmy się dzieci







 kalosze załóżcie
(trawa mokra jeszcze)
koszyczek do ręki
dobry humor weźcie

w lesie pod drzewami
w trawie, w liściach, tutaj
chowają się grzyby
jeden dwa trzy - szukam!



to maślak klejący
i kurka żółtawa
ciekawe kto będzie
królem grzybobrania?

szlachetny borowik
każdy chce go znaleźć
brązowy kapelusz
widać już w oddali




uważaj - muchomor!
pięknie się czerwieni
trującego grzyba
zrywać nie będziemy






zmęczeni i dumni
z pełnymi koszami
nadal uśmiechnięci
do domu wracamy
 




cdn.

You May Also Like

10 komentarze

  1. Wspaniałe zdjęcia i słowa, tak przyjemnie poczytać, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne leśne kadry, post poetycki, pięknie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja lubię te Twoje posty z lasu! Super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale fajna wyprawa na grzyby ;)))). My też ostatnio byliśmy w lesie. Ta cudowna cisza była niesamowita. Uwielbiam takie spotkania z przyrodą i staram się nauczyć tego moje dzieci, bo one to najchętniej na plac zabaw lub na hulajnogę. Kamilko, zapraszam do mojego jesiennego domku na herbatkę z sokiem malinowym i pozdrawiam :))) http://deccoria.pl/galeria,id,130300,1,jesien.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, oglądam Twoją galerię i wydajesz mi się taka bliska...Proszę napisz mi skąd pochodzi opowiadanie o szyszce? Wojtek zawsze wraca z lasu z obładowanymi kieszeniami ;)

      Usuń
    2. p.s. Na pudełko z chmurką sam się czaiłam , ale w końcu wpadłam na inny pomysł. Moje ulubione kolory;)

      Usuń
  5. Wiesz, ja mam identyczne wrażenie jak czytam Twojego bloga... Jedynie nie gotuję i nie piekę tak dobrze jak Ty ;). Nie wiem, może to znak zodiaku i urodziny blisko siebie (ja świętuję 16 października)... Cieszę się bardzo, że trafiłam na Twojego bloga. Bardzo lubię to miejsce :). P.S. Opowiadanie o szyszce pochodzi z książki "365 bajek na dobranoc. Księżyc opowiada... Historyjki na dobry sen" Grupy Wydawniczej PUBLIKAT

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podpowiedz zapytam w naszej bibliotece , czy mają te książkę.

      Usuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin

https://www.instagram.com/home_fragrance/