Nasza Wielkanoc i spóźnione życzenia.

by - 11:43:00



 Wybaczcie mi proszę , mały poślizg z życzeniami. Prawda jest taka ,że przez ostatni tydzień goniłam własny ogon. Co niewątpliwie miało swoje plusy. Kolejny raz uświadomiłam sobie że nadmiar obowiązków działa na mnie motywująco.

Oczywiście w tym całym zamieszaniu , nie zabrakło czasu na odrobinę refleksji, modlitwę i  chwile spędzonych tylko z dziećmi (dla dzieci).
Co tam kurze na szafie, za to pisanki były takie że ho, ho !


 Do kościoła Rodzeństwo pomaszerowało z dwoma koszyczkami.
Wojtek za żadne skarby nie dał się udobruchać, by w mniejszym znalazły się same jajka.
Usilnie negocjował- skoro Ola dostała tarty chrzan on ,,ce cekup !,,  (czytaj -chce keczup!)


Biedronka - a jakże !
Po czekoladowym baranku , zostało tylko złotko.




 I teraz wyjaśnienie.
Nie zamierzałam upowszechniać reklamy wędliniarskich wyrobów, jednak tegoroczne zapasy mięsiwa przejdą do historii.

Od niedawna mam wydeptaną ścieżkę do miejsca , gdzie można nabyć szynkę.  Prawdziwą szynkę , taką jak za dawnych lat. Żadne tam pseudo balerony. Ostatnio żartowałam ze sprzedawcą ,że przed świętami przyjdę skoro świt ,by ominąć kolejkę. I należało się tego planu trzymać, o czym zdążyłam się przekonać .

 Czwartek 6.15, przecierając z niewyspania i niedowierzania oczy , próbowałam zlokalizować koniec ,,ogonka,, który swoim rozmiarem przywoływał minioną epokę . Tyle ludzi to ja chyba na Rezurekcji widziałam.  Nie przesadzam , w celu zakupu kielbasy  stałam dwie i pół godziny. Po 60 minutach znałam już wszystkie punkty na mapie miasta, w których ponad 25lat temu, podobne kolejki były wpisane w codzienność. I tylko co kwadrans, jeden z nas robił występ i pytał na przodzie ,,czy jeszcze starczy? ...i czy coś zostało?,,
No uwierzycie ,,karpie z Lidla,, to przy tym nic ;)
Pełna kultura , kolejkowicze zdyscyplinowani, towarzystwo rozgadane....obok staruszki, pan mecenas. Wszyscy bez cienia irytacji, rozbawieni sytuacją, jakby nam ktoś zafundował nagły powrót do przeszłości.

Po dwóch godzinach wiedziałam, że nie mogę liczyć na nic więcej oprócz kiełbasy, co jeszcze bardziej spowodowało udzielającą się głupawkę,

Podchodzę do okienka i proszę o 2kg ,,białej,, 
Smętnie rozglądając się za szynką, pytam ,,czy coś jeszcze się dla mnie ostało?,,
Sprzedawca ,,cichaczem,, pakuje mi spod lady boczek i polędwicę.  Myślałam że padnę z radości. Nigdy nie przypuszczałam, że tak bardzo ucieszę się,  robiąc zakupy w ,,mięsnym,, 
Z przyklejonym do pyska uśmiechem uiściłam rachunek, podziękowałam ,,Bóg zapłać ,,życząc miłemu panu ,,Wesołych Świąt!,,j
To co że po drodze do domu mam trzy inne sklepy. Wywalczone smakuje lepiej ;)




Na starość naprawdę durnieję . Jaja kupuję od gospodarza, po mąkę mam zamiar jeździć do młyna,  w tygodniu piekę chleb (od warsztatów tylko raz kupiliśmy pieczywo), tylko Grzesiek, jak to mawia młodsze pokolenie ,,drze ze mnie łacha,,.
Kpiąc zagaduje do córki ,,Olka jak się zacznie pokrzywa, w ogóle nie będziemy musieli jeździć do sklepu,,

Tak! A żeby mieli czyste skarpetki, wyślę ich na rzekę ;)


 Na święta nie obyło się bez słodkości.
Miałam małą dyspensę na tor jabłkowy babci Marysi.





A propos chleba. Dopracowałam przepis do własnych potrzeb i jak dla mnie, wypiek jest  idealny.




 W domu pojawiało się kilka ,,świeżych,, dekoracji. 
Tulipany zdominowały mieszkanie.















Pierwszy Dzień Świąt minął nam rodzinnie i radośnie.
Czego i Wam życzę na ten czas Wielkanocy.
Kochani, Nadziei i Dobroci!
Wesołego Alleluja!












You May Also Like

17 komentarze

  1. Iście rodzinnie.... :)
    Wesołego Alleluja! :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie jak zawsze,smacznie jak zawsze,z gustem i smakiem jak .... .Uwielbiam Twoją zastawę a takich maratonów za dobrym jedzonkiem życzmy sobie wszyscy,naszych regionalnych smakołyków bez udziwnień i ulepszaczy AMEN!
    WESOŁEGO ALLELUJA dla wszystkich!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ot to! Staram się podążać właśnie szlakiem regionalnych smaków. Chodź przyznam, że mieszkam w takim miejscu, gdzie istnieje swoisty zlepek historyczno-kulinarny.

      Usuń
  3. Świetnie opisałaś przeżycia związane z przedświąteczną gorączką ;)
    Wspaniałych, radosnych, zdrowych i pogodnych świąt!!!
    Pozdrawiam cieplutko i świątecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo rodzinnie I smakowicie z wyrobami swojej produkcji.Tez tak kupuje i wszyscy zachwyceni smakiem,zapachem.Zycze Wam pieknych rodzinnych Swiat.Moze zapodasz przepis na chlebus juz po dopracowaniu przez siebie.Tez wypiekam sama bo te kupne to szkoda gadac.Pozdrawiam ELLA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ELLA, obiecuje że dodam przepis. Z pewnością nie w najbliższym czasie , ale pojawi się na blog.
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Pieknie....:)Wesolego Alleluja!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. a tak przy okazji,można zapytać gdzie w naszym mieście można dostać takie wędliny, lokalizuje wszystkie i nie mogę namierzyć, gorąco pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna Wasza Wielkanoc!!!
    Radośnie, przepysznie, przesłodko i pięknie!
    Wesołego Alleluja!!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kamilo Tobie i bliskim także życzę pięknych świąt dających radość i pokój. Stół pięknie na kryty a i Ty pięknie wyglądasz na zdjęciach tak wiosennie. Wesołego Alleluja
    Pozdrawiam Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agato, zwłaszcza w tym wygniecionym fartuchu...ha, ha, ...ale jak rodzinne zdjęcia, to rodzinne !

      Usuń
  9. hihihihi uśmiałam się czytając Twój post :)) Mnie kolejki ominęły szerokim łukiem bo zapisałam się na wszystko kilka dni wcześniej :)))) Piękne te Wasze Święta i te Twoje kwiatowe dekoracje .. w ceramicznym kurczaczku się zakochałam :)) Pozdrowionka ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniko , też bym tak chciała. U mnie tylko jajka na zapisy, jak mnie poinstruowała gospodyni ,,kurą nie wytłumaczysz że Wielkanoc,, ;)
      A kurczaczek kupiony kiedyś tam za grosze, ale że tak napiszę- historyczny jest.

      Usuń
  10. Pięknie, świątecznie i pysznie.Ale się uśmiałam, super post!:-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin

https://www.instagram.com/home_fragrance/