Już słychac dzwoneczki ...czyli Świąteczne książki dla dzieci

by - 06:23:00


  Ciotka Kamila jak co roku spiskowała z Mikołajem 
Pomagałam mu wybrać książeczki do świątecznych prezentów.
Dzieci w rodzinie mamy dużo, w różnym wieku...jeśli chcecie zobaczyć, co nasi Milusińscy znajdą w skarpecie, to popatrzcie ...tylko ciiicho szaaa...żeby nie popsuć niespodzianki.
Mikołaj zdradził mi że przyleci nocą, tylko z tym kominem może być problem . 
Wczoraj, gdy wyciągał z piekarnika ciasteczka, coś mu łupnęło w kręgosłupie ;)



KRECIK I BOŻE NARODZENIE
Zdenek Miler -Hana Doskocilova 

Pewien mały chłopczyk , bardzo lubi naszego sąsiada zza miedzy , Krecika rzecz jasna.
Książeczka opowiada o tym, jak wrona próbowała mu popsuć święta.
I na jaki pomysł wpadał nasz wspaniały bohater, by w lesie zajaśniała choinka. 






SANIE ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA I CZTERY TRASY
Fiona Watt 
To książeczka -planszówka.
Najmłodsi czytelnicy mogą śledzić świąteczną trasę Mikołaja, bawiąc się tym samym, dołączoną do zestawu nakręcaną zabawką. Brodaty Jegomości z pewnością zawita do dzieci, objeżdżając wcześniej kolorowe miasteczko.






ZIMOWA NOC
M.Christina Butler 
O serii książeczek z sympatycznym jeżykiem  w roli głównej pisała TU
Udało mi się znaleźć świąteczną wersję ;)




NAJPIĘKNIEJSZE ŚWIĘTA
Andrzej Gordziejewski
 
 Tę pozycję mamy na stanie od kilku lat. Ogromnie cieszy mnie fakt ,że doczekałam się jej wznowienia, dodatkowo poszerzonego o śpiewnik z kolędami. To opowieść o dzieciach które wyjeżdżają na święta do wujostwa, gdzie korzystają z uroków zimy i przygotowują się do uroczystego wieczoru. 
Książka przepełniona duchem tradycyjnego Bożego Narodzenia.






 To są moje tegoroczne typy...Jeśli macie swoje ulubione zimowe tytuły , chętnie poczytam. Będę miała ułatwiony wybór w przyszłym roku ;)
Przyznam, że oferta wydawnicza świątecznych książek, chodź kusi ze sklepowych półek czerwoną obwolutą, jest uboga...i tak do końca nie trafia w mój gust.
Przy okazji poszerzania świątecznej biblioteczki, odkryłam ilustracje Jima LaMarche
Brakuje mi świata przedstawionego taką kreską.
(poniższe zdjęcia- pinters)








A już na sam koniec , ze specjalną dedykacją dla Moich wiernych Czytelniczek -Mam...a właściwie ich dzieci. 
Przypominam filmy animowane , dzięki którym można podgrzać jutrzejszą atmosferę ;)
Grzesiek stwierdził, że tak emocjonalnie angażuje się w stworzenie mikołajkowego klimatu, jakbym naprawdę w to wszystko wierzyła...że też ma jeszcze wątpliwości ;)))





 Spokojnej nocy i niezapomnianych niespodzianek pod poduszką.


You May Also Like

21 komentarze

  1. Ciekawe dla kogóż to książeczka z jeżykiem będzie ;) No i oczywiście, że Święty Mikołaj istnieje! Do Twojego męża nie przychodzi, że nie wierzy? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że w tym roku przyjdzie ...z rózgą za to powątpiewanie ;)

      Usuń
  2. Jesteś niesamowita !!!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu mi po prostu nie udaje się wydorośleć ;)))

      Usuń
  3. Świetne książki, też uwielbiam krecika :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobnie jak moja mama...ale jej Mikołaj przyniesie inny prezent...tylko ciii...

      Usuń
  4. Ależ zazdroszczę dzieciom. I książek i mamy/cioci, która znajduje takie cudności:)
    ... a gdzie kupić Krecika i Sanie?
    Małgorzata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu ,,Krecika,, znalazłam w Smyku, był jeszcze drugi tytuł ,,Krecik i bałwanek,, (?) chyba jakoś tak to szło.
      ,,Sanie,, można kupić w księgarni internetowej Ambelucja.pl

      Usuń
  5. A znasz ,,Skrzaty,, autor Wil Huygen ? Polecam Ci również klasyczną baśń ,,Królowa Śniegu,, z ilustracjami Vladyslava Yerko. Obie książki są pięknie wydane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na ,,Skrzaty,, poluję ...a Królowej Śniegu z wspomnianymi ilustracjami nie znałam , rzeczywiście pięknie wydana książka ...do zapamiętania ;) Dziękuję

      Usuń
  6. Takie książeczki są piękne:)
    Cudownych Mikołajek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet dorosły trzymając je w ręku, przez moment poczuje się jak dziecko.

      Usuń
  7. A propo ilustracji to polecam pocztowki Lisi Martin sa po prostu cudne i pokazuja ta Magie swiat.
    Dla mnie to tez magiczny czas.

    bardzo lubie Pani bloga i widze ze mamy podobne spojrzenie na swiat .

    Pozdrawiam ;)
    Paulina - stala czytelniczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Paulino, jak tylko znajdę chwilkę to poszukam w internecie wspomnianego nazwiska.
      A propos pocztówek, to uwielbiam i wysyłać i dostawać życzenia na papierze...więc informacja tym bardziej przydatna.

      Usuń
    2. Mam w domu Półtoraroczną Panienkę, może jakaś podpowiedź dotycząca świątecznych książek kartonowych? Znamy tytyły: Boże narodzenie z serii Obrazki dla maluchów i Mała dziewczynka ( to te ze scenerią z modeliny). Wiem, że Boże Narodzenie jest tez głównym tematem jednego z tomów Obrazków dla maluchów tych w większym formacie i już rysowanych;-). Ale nie natrafiłam na żadne inne "kartonowe świateczne tytuły".

      Usuń
    3. Wszystkie wspomniane tytuły przewertowałam ;)
      Niestety tym razem nie pomogę, może poszukaj na stronie Ambelucja.pl (to moja ulubiona księgarnia internetowa) ...jest tam zakładka ,,Bożę Narodzenie,,
      Ofertę mają ciekawą, zawsze znajduję tam coś dla swoich dzieci.

      Usuń
  8. Jak ja lubię czytać zimowe opowieści dzieciom:) moje są już większe więc szukam już czegoś dla starszych dzieci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ola dostała nową książkę Agnieszki Chilińskiej, przeplataną świątecznym klimatem ,,Zezia i wszystkie problemy świata,,...100% zadowolenia ;)

      Usuń
  9. A gdzie Ci się udało znaleźć "Zimową noc"?

    Kinga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kingo, książkę znalzłam w stacjonarnej księgarni w moim mieście.

      Usuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin

https://www.instagram.com/home_fragrance/