Wielkanocne przygotownia

by - 07:05:00


Pogoda napisała nam komediowy scenariusz Wielkanocny.
W domowych czeluściach budzą się do życia cebulowe kwiaty, kiełkuje rzeżucha, zielenieje żyto...a za oknem prószy śnieg. Chociaż z dwojga złego wolę opady, niż nocne pohukiwania wiatru.
Nie wiem czy to przez tą aurę, ale wszyscy wokół jacyś tacy poirytowani, nerwowi ...i niewyspani ;)

Miejmy nadzieję (w tej kwestii mało ostatnio zależy ode mnie) że mogę od dziś zabrać się za przygotowania do świąt. Chodź wybierając zdjęcia do dzisiejszej publikacji (bez aparatu u mnie jak bez ręki) uświadomiłam sobie, że rozpoczęłam je tydzień temu...w obawie że nie zdążę chyba?...taki to czas u nas ...szalony!



  
Pomimo tego że ostatnie potrawy, z pewnością będą wędrować do piekarnika w okolicach północy, to lubię tę krzątaninę. Cieszę się na możliwość spotkania z rodziną.
Teoretycznie im bliżej nam do siebie dzięki przeróżnym cudom techniki...tym w praktyce dalej.
Żyje się szybko...za szybko. Nie wyobrażam sobie by ten czas spędzać inaczej niż podczas wspólnego biesiadowania, czy wiosennych spacerów (pomijam aktualne okoliczności)
Chciałbym znaleźć takie miejsce na ziemi, by przygarnąć do siebie wszystkich których bym chciała...i wierzę że kiedyś mi się to uda!
Od czego są marzenia ;)
A tymczasem ,,rozbijam,, przyjmowanie gości na kilka dni.



 Święta Zmartwychwstania Pańskiego przeżywam głębiej, proporcjonalnie do wiedzy którą czerpie z  przeróżnych publikacji. Jakkolwiek to zabrzmi uważam że posiadamy ogromne dziedzictwo właśnie dzięki bogatej historii. 
Jestem przekonana że to co oferuje nasza tradycja może być znakiem eksportowym i wzbudzać zainteresowanie ....chociażby pstrokatym folklorem.
Zwłaszcza że często,, cudze chwalimy, a swego nie znamy,,





,,Schodząc na ziemie,, ... babkę z octem upiekłam kilka dni temu (jeśli będą chętni podam przepis). U nas przynajmniej raz w tygodniu domowe ciasto , albo bułeczki...a że na Wielkanoc spróbuję zmierzyć się z tortem jabłkowym  i sernikiem...babę upiekłam wcześniej.

BABKA OCTOWA
Składniki
1i 1/2 szklanki mąki tortowej
1i 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
6 jaja
opakowanie proszku do pieczenia
250g miękkiego masła
1 szklanka cukru
3 łyżki oliwy
1 łyżeczka octu
1 łyżeczka likieru migdałowego lub rumowego
Ponad to
margaryna i bułka tarta do wysmarowania blachy na babę (najlepiej wysoka z kominem)

Jajka z cukrem i masłem należy utrzeć mikserem,  tak by składniki się połączyły.
Następnie (nadal ucierając) dodajemy oliwę, ocet i likier.
Na końcu należy całość połączyć z obiema mąkami wymieszanymi z proszkiem.
Pieczemy ,,do suchego patyczka,, około 50-55minut w temperaturze 175C (z termo obiegiem, zapiekanie góra-dół)
Gotową babkę po wystygnięciu można polać lukrem.







W kuchni pojawiało się kilka nowych drobiazgów .
Bombonierkę z ptaszkiem dostałam w prezencie od mamy.
Grafikę znalazłam na  Westwing -nie wiem czemu Oli kojarzy się z widłami ...ale ona ostatnio wkracza w buntowniczy okres i wszystko jest na ,,nie,,...więc nie bardzo zaprzątam sobie głowę takimi uwagami...no chyba że powinnam i widelec rzeczywiście widły przypomina? ;)


 Resztę dekoracji znacie z poprzednich lat i tu a propos wyciągania tego co ukryte w szafie ...
Posiadam piękny szydełkowy koszyczek, który po praniu w niczym koszyka nie przypomina.
Czym go usztywnić? ....słyszałam o cukrze (nie zżółknie?) i krochmalu...Bardzo proszę osoby z szerszymi horyzontami o radę.


Pozdrawiam Was, życząc udanych przygotowań

You May Also Like

23 komentarze

  1. Jest pięknie ! :) pogoda by nam mogła jeszcze nieco sprzyjać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ,,Kwiecień plecień bo przeplata, trochę zimy trochę lata ,, ;)

      Usuń
  2. Ale zapachniało Świętami tylko pogoda jakoś im nie sprzyja.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszan na mój nowy blog . Wracam po przerwie z nowym miejscem , nowymi wnętrzami.
    grey-home.blogspot.com

    Pozdrawiam Patti

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie i aromatycznie już. Ja pichcę od jutra.
    A koszyczek spróbuj krochmalem, ja ostatnio materiał smarowałam i usztywnił bardzo , tylko sposobem musisz to zrobić, bo musi wyschnąć. Przepis na krochmal w necie , mniej wody aby był twardszy, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Radzisz krochmalem potraktować koszyk... już nawet o vikolu czytałam i dalej jestem głupia ;)

      Usuń
  5. śliczny wystrój:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyczytałam w necie, ze na cukier bardziej trzyma ni z na krochmal :P może ta rada Ci pomoże "Żeby cukier byl mocniejszy to trzeba go po zmieszaniu z woda pogotowac ok.5 min. Lekko gestnieje. Potem robotke wlozyc i potrzymac w goracym cukrze ok. 3 min. Wykrecic nie za mocno i gotowe"

    Pięknie u Ciebie :) babka z octem brzmi kusząco :) poproszę o przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  7. O jak przyjemnie, piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj u Ciebie już świątecznie :) Ja dziś dopiero zabrałam się za dekoracje. A przygotowania...no niestety, w tym roku odpuściłam ze względu na moje bliźniaczki ;) Ciasto będzie z cukierni, sałatkę zrobię tylko jedną, ale na ciepło też się coś znajdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak dla krochmalu!! Najlepiej krochmal w sprayu, mozesz ten szydelkowy koszyczek naciagnac na jakas miseczke itp i wtedy spryskac krochmalem. Radosnych Swiat!

    OdpowiedzUsuń
  10. Kochana życzę Ci
    aby te święta wielkanocne
    wniosły do Waszych serc
    wiosenną radość i świeżość,
    pogodę ducha, spokój, ciepło i nadzieję.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie!!!
    Ja wstanę jutro o piątej rano żeby z wszystkim zdążyć, pal licho! Odeśpię sobie w świąta...
    Dużo radości Ci życzę w te dni... :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepis mnie bardzo zaintrygował. Napisz jak mozesz. Fajnie że masz tyle samodzielnie robionych rzeczy na święta :-). Wszystkiego dobrego dla Całej Twojej rodzinki :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Spokojnych przygotowań Kamilo :)
    i radosnych, zdrowych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kamilko krochmal, krochmal i jeszcze raz krochmal. Wszelkie szydełkowe ozdoby właśnie krochmalem się traktuje. Tak jak napisała Ali, musi być mniej wody a po uformowaniu i wyschnięciu z pewnością będzie wyglądał jak nowy :)
    Moja Droga Tobie i Twoim bliskim życzę Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziewczyny dziękuję za życzenia, wykrochmalony i nadziany na garnek koszyk, suszy się na kaloryferze...miejmy nadzieję zdąży wyschnąć. Przepis na babkę podamy ...obiecuję...Z niezaplanowanych atrakcji - Ola przeziębiona, Wojtek gorączka i zęby :(

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne inspirację. Dziękuję za barankowy pomysł. Dzisiaj piekliśmy i dzieciaki miały mnóstwo radości z turlania kulek:)
    Życzę Wam zdrowia. Przykro mi z powodu przeziębienia Oli i Wojtusia.
    Mimo przeszkód życzę Wam radosnego świętowania Zmartwychwstania Jezusa.
    Pozdrawiam cieplo!
    Iza

    OdpowiedzUsuń
  17. Spokojnych i ciepłych Świąt Wielkiej Nocy! Radosnego Alleluja! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kamila , w takim razie przede wszystkim zdrowia życzę najwięcej , oraz pogodnych Świąt Wielkanocnych,
    Radosnego, wiosennego nastroju,
    serdecznych spotkań w otoczeniu najbliższych .
    Wesołego Alleluja .

    OdpowiedzUsuń
  19. Wesołego Alleluja! Pięknie u Ciebie:) Pozdrawiam Ala

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepis na babkę podam po świętach...wątpie by komukolwiek o te porze był przydatny...no nie dało się wcześniej ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin

https://www.instagram.com/home_fragrance/