Zamek Książ

by - 02:45:00


 Odwiedziłam Książ tym razem po festiwalu ;)
Jakże miło było odkryć to miejsce na nowo, bez turystów w ilościach bijących rekordy.
Na zamek dotarliśmy szlakiem rowerowym zaczynającym się w Świebodzicach. Szczerze polecam tą ścieżkę , zwłaszcza rodzicom pchającym przed sobą wózek.




 Na samym dziedzińcu można było w skupieniu zaczepić wzrok na interesujących detalach. Liczba obcokrajowców w stosunku do rodzimych przechodniów potwierdza fakt ,że Książ jest wyjątkowy na skale światową. Od siebie dodam jeszcze ,że pięknie położony.
Przy okazji zwiedzania, polecam zajrzeć do Stadniny Koni i pobliskiej Palmiarni w Lubiechowie -udana niedziela gwarantowana ;)




You May Also Like

16 komentarze

  1. chciałabym tam kiedyś pojechać :)
    pięknie tam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamek Książ jest piękny, a te ogrody... jednak jeśli chodzi o wnętrze zamku to trochę jest słabiutki w porównaniu z pszczyńskim ;) zatem zapraszam tutaj :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mam porównania, ale informacja mnie zaciekawiła ;)
      Co do wnętrz zamkowych, wiele rzeczy uległo zniszczeni...miejmy nadzieje że obecne władz doceniają to co mają ;)

      Usuń
  3. Swego czasu bywaliśmy w Książu minimum raz w roku. Pełen uroku park, piękne, zielone tereny. Zawsze chciałam się wdrapac na stary zamek - myślę, że kiedyś w końcu plan wypali.
    Świebodzice też urocze, mam sentyment do lodów zjadanych przy fontannie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świebodzice darze sentymentem z innego powodu...szczególnego...ale ciii;)
      Ta część Książa o której wspominasz to rzeczywiście pomysł na kolejną wycieczkę , ale tym razem bez wózka ;)

      Usuń
  4. A wiesz, ze dawno mnie tam nie było...

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam dwa razy!! Moje ukochane miejsce w Polsce, ma taki tajemniczy klimat i jest przepiękne;-)) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudne zdjęcia! Aż od razu chce mi się tam wrócić :) Zazdroszczę tej pięknej pogody, a przede wszystkim spokoju...Rzeczywiście po festiwalu można zobaczyć i docenić zamek jeszcze bardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Festiwal ma swoje dobre strony...jednak samo zwiedzanie zwiedzanie zamku mi odpowiada w innej atmosferze ;)

      Usuń
  7. Pierwszy raz zwiedzałam Książ będąc przedszkolakiem...tak się nakręciłam wtedy na opowieści o księżniczach, tym co było "dawno,dawno temu...", ze zostałam historykiem ;-)
    Ale jak tu się nie zakochać w takich klimatach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lawendo ze mną było podobnie kiedy odwiedzałam pobliską palmiarnię ...do tej pory wracam do Lubiechowa z wielkim sentymentem i liczę na to że ktoś to miejsce w końcu odpowiednio doceni!

      Usuń
  8. Zamek ma swój urok, warto zwiedzić:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie miałam tam być ubiegłego lata ale się nie udało. Ale co się odwlecze to nie uciecze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę ,ze każdy w okolicy znajdzie coś dla siebie. Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin

https://www.instagram.com/home_fragrance/