Kamienne twarze

by - 23:46:00





Dziś mamy tak zapłakane niebo, że nasze wycieczki będziemy musieli odłożyć,
 przynajmniej  do momentu, kiedy pogoda wstrzeli się w aktualną porę roku. 
Kilka tygodni temu, odkurzyłam słownik architektoniczny przy okazji wertowania dokumentacji dotyczącej naszej kamienicy. Dla dziewięciolatki , książka która stała na półce przez ładne kilka lat w stanie nienaruszonym, zrobiła się raptem ciekawa (zwłaszcza ryciny).
I jak po nitce do kłębka ...małymi kroczkami zaczęłam rozbudzać w niej nowe zainteresowania.
Podczas spacerów łowimy detale zadzierając wysoko głowy , niejednokrotnie narażając się na wejście w słup , który nie wiedzieć kiedy wyrósł przed nami na chodniku ;)








Większość zdjęć pochodzi z Dolnego Śląska.









A to jedna z najpiękniejszych kamienic w moim mieście.
Te ogromne okna zawsze mnie intrygowały , szkoda że nie można zajrzeć przez nie do środka.
Ciekawe czy wnętrze oddaje urok całego budynku.











You May Also Like

14 komentarze

  1. bardzo lubię... to jest sztuka, która cieszy oczy:)
    zawsze jak jestem gdzieś w obcym mieście zadzieram głowę do góry... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie to trochę zboczenie zawodowe - jako historyk to jednak lubię popatrzeć na ładne budynki, a i wiedza z architektury różnych epok się przydaje ;) Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miejsc nie znam, ale są piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się Wasza nowa pasja podoba. Piękne zdjęcia!
    Pozdrawiam Was!
    Iza

    OdpowiedzUsuń
  5. Pękne fragmenty architektury. Ludzie , którzy chodzą z nosem przy ziemi ich nie dostrzegą ale ci co chodzą z głową w chmurach zachwycą się nimi :-). Pozdrawiam i zapraszam do mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też bardzo lubię. Kiedyś nawet myślałam o architekturze, więc nic dziwnego ;) A słupy wyrastające na drodze dobrze znam :D Wredne są po prostu no... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zainteresowanie sztuką to w dużym stopniu naleciałości szkolne ;)

      Usuń
  7. Piekna sztuka, tylko szkoda ze wiekszosc tak nieszczeje. Jak jestem w Opolu az serce sie kraje widzac magiczne kamienice ale upadajace.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anetko, to grząski temat, o którym można elaborat napisać...ehhh...

      Usuń
  8. Te słupy tak mają ;D wyrastają nagle i nie wiadomo po co! Niektóre z tych rzeźb są piękne, inne straszne... ot kwestia dnia i postrzegania chyba... ;)


    Dziękuję za życzenia powodzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. no tak...biblioteka pod Atlantami, poznaje :) fogura na dawnym budynku zdu gazowniczego.... znam te miejsca...
    ja tez lubie fotografowac detale, zwłaszcza że kiedys każda kamienica była indywidualna w swoim pięknie....
    pozdrawiam

    http://leptir-visanna6.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin

https://www.instagram.com/home_fragrance/