Książki dla dzieci pod choinkę

by - 02:07:00


Mamy taką niepisaną tradycję -co roku, w grudniu dokupujemy kolejną świąteczną książeczkę.
Delektujemy się nią wraz z pozostałymi , odkrytymi kolejny raz w pudelku z bombkami.
 I pomimo że niektóre z lektur, niespecjalnie już wpisują się w ramy wiekowe ,czytane po raz setny, odkurzają piękne wspomnienia.


WIELKA WYPRAWA  ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA- HISTORIA PRAWDZIWA

Wydawnictwo-Debit
Twarda oprawa
Autor-Ursula Muhr

Wzruszająca opowieść o dobrotliwym staruszku, który stopniowo zmienia się w kochanego przez wszystkich Mikołaja. Narratorem tej książki jest jeden z Elfów, co jeszcze bardziej dodaje jej baśniowego charakteru. Artystyczna, przepiękna szata ilustracyjna pozwala czytelnikowi poznać całą Gwiazdkową Krainę (począwszy od kopalni słodyczy, skończywszy na domu Państwa Mikołajów).



Pamiętam jak mała Ola studiowała ilustrację z Pocztą i próbowała odnaleźć tam swój list. 
Czytając ,,Wyprawę ...,, często zatrzymuję się właśnie na tej stronie i mówię 
(poprzedzając salwy śmiechu)
 ,,Ola zobacz tu jest Twoja lista prezentów,,






W NOC WIGILIJNĄ
 Zeszytowa oprawa
Wydawnictwo- Rebis
Autor Clement More

Książka przesiąknięta wigilijną atmosferą .
Minimum treści -maximum ilustracji.
Pięknych !


 






Ilustratora Dauglasa Gorsline nie trzeba specjalnie reklamować ;)





OPOWIADANIA WIGILIJNE . POD CHOINKĘ OD POLSKICH PISARZY

Autor- praca zbiorowa
  Wydawnictwo  Literatura
Twarda oprawa

Dla każdego coś miłego ;)
Świateczne wierszyki Wandy Chotomskiej i Agnieszki Frączek, przeplecione  opowiadaniami między innymi Grzegorza Kasdepke. Książka o tym ,że w święta wszystko może się zdarzyć-bombki rozmawiają ze sobą , giną renifery a w supermarkecie anioły sprzedają opłatki.









Oczywiście Oli najbardziej przypadło do gustu opowiadanie Joanny Papuzińskiej ,,Co mówi Fiksio,,
(Fiksio- patrz ilustracja powyżej)

A na koniec najmilsza część programu ;)
Maszyna losująca w postaci mojego męża podała cyfrę 19
Wianek wędruje do
Bardzo proszę o maila z danymi do wysyłki.
Dziękuję Wszystkim za zabawę i obiecuję ,że przed Wielkanocą będzie powtórka.

You May Also Like

29 komentarze

  1. ja niby już duża, a z chęcią wróciłabym do tych czasów gdy bajki czytała mi mama...:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Kamilko za wspaniałą zabawę, tym razem los się do mnie nie uśmiechnął ;-). Gratuluję zwyciężczyni ;-). Książeczki są cudne ;-) i pewnie Ola jest nimi zachwycona. Pozdrawiam serdecznie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziekuję za pozycje książek :) postaram się je zdobyć dla moich chłopców :)
    Gratuluję Zwycięzcy i dziękuję za zabawę :)
    pozdrawiam
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały klimat wprowadzają takie książeczki:)
    Gratulacje dla Iwony:)

    OdpowiedzUsuń
  5. W tym roku kupiłam dwie pierwsze,ale te książeczki są tak śliczne, że mogłabym wyjść ze wszystkimi o świętach i Mikołaju :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję wylosowanej!
    Czasami żałuję,że nie mam dla kogo kupować takie książeczki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe, od jakiegoś czasu szukam pierwszej pozycji (Wielka wyprawa Św. Mikołaja), ale niestety ciężko ją znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasza pozycja ma już kilka lat, kiedyś ten tytuł mignął mi na allegro ;)

      Usuń
  8. Ja w dzieciństwie uwielbiałam rozdziały Dzieci z Bullerbyn opowiadające o świętach. Wracałam do nich i czytałam po kilka razy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jagodo, Ola właśnie czyta ,,Dzieci z Bullerbyn,, i trudno ją wieczorem zagonić spać ;)

      Usuń
  9. Ja się bardzo cieszę, że moja latorośl coraz bardziej zainteresowana książkami. Bo miło tak sobie wrócić do niektórych pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu , od kiedy mam dzieci , śmie twierdzić że dzięki macierzyństwu odgrzebuje się własne dzieciństwo.

      Usuń
  10. Dziękuje Ci wielce :)))
    Gdy byłam mała dziewczynką dostałam na mikołaja tą pierwszą książkę Wielką Wyprawę Świętego Mikołaja.
    Później trafiła na strych :( i Ty mi o niej przypomniałaś, odnalazłam ją starą zakurzoną, ale to najpiękniejsza książka jaką kiedykolwiek dostałam :))
    Tak bardzo Ci dziękuję, gdyby nie Ty nie była by jej ze mną, nie mogłabym pokazać jej mojej córce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolino, bardzo miło to czytać ...sama widzisz jakie wspaniałe wspomnienia potrafią rozbudzić książki.

      Usuń
  11. Ha! Mamy podobną tradycję 8))
    Twój spis będzie dla mnie bardzo pomocny w przyszłym roku 8)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudne - zachęciłaś mnie do kupna kolejnych pozycji - my także co roku powiększamy kolekcję świątecznych opowiadań :) Najbardziej przez nas lubiana pozycja to "24 baśnie przed nastaniem Wigilii", ktore zaczynamy czytać od 1go grudnia aż do 24-go - koncząc najpiekniejszą opowieścią o wedrówce Marii i Józefa i o narodzinach małego dzeicatka Jezus. Matusia tak bardzo zafascynowana jest Bożym Narodzeniem, że czytamy świąteczne bajki jeszcze długo długo po Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo to takie rozczulające ;)
      Nasza Ola w każdy piątkowy wieczór ogląda ,,Marie z Nazaretu,,.
      Ten kostiumowy serial pięknie wprowadza nas w atmosferę nadchodzących świąt (szkoda tylko ,że transmisja jest tak późno).

      Usuń
  13. Widzę, że piękne te książeczki :))) i aż bym chciała je mieć ;) teraz, odkąd Anielka jest z nami to też zaopatruję jej dziecięcą bibliotekę, choć ona jeszcze nie potrafi posłuchać jak jej czytamy ;) bo zaraz zamyka książkę, bierze od nas i udaje po swojemu, że czyta jakieś bla bla ;) ale już niedługo pewnie będzie lepiej :) U nas to już trochę inaczej niż w PL bo trochę norweskich książęczek i trochę polskich... teraz będę musiała tłumaczyć norweskie opowiadania świąteczne, bo coś takiego jej kupiłam hehe ;)

    P.S. Piękna tradycja ciasteczkowa u Was!!! ja poległam na dekoracji jednego piernika :/ za gęsty lukier zrobiłam i mi się odechciało wszystkiego :P

    Buziaki dla Was :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daguś , nie poddawaj się ;) My czytamy również Wojtusiowi ...czasem ilustracje potrafią go tak zaciekawić , że przekrzykuje nas gaworzeniem.

      Usuń
  14. Takie zimowe lektury wprowadzają dzieci w świąteczny klimat , zresztą dorosłych też :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnia pozycja ma przecudne ilustracje :)
    Dziękuję za zabawę, szkoda, że się nie udało :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ooo, szkoda, że nie widzisz teraz mojego wielkiego uśmiechu :-)
    Jest mi bardzo bardzo miło! Wielkie dzięki także dla Maszyny Losującej :-) :-) :-)
    Odezwę się na maila jak już wrócę do domu
    A książki po prostu bajeczne!
    Uściski cieplutkie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Książki to skarb, szczególnie te świąteczne, pięknie ilustrowane, pobudzają dziecięcą wyobraźnię.

    OdpowiedzUsuń
  18. Gratuluję i dziękuję za zabawę;)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam czy mogłaby mi pani zdradzić tytuł utworu diany krall jaki był obecny na pani playerze? z góry dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Diana Krall-Love is where you are
      Proszę ;)

      Usuń
  20. Uwielbiam książki dla dzieci. A te świąteczne sa wyjątkowe. Też mamy Opowiadania wigilijne, a pozostałe mieliśmy z biblioteki. Piękne sa. Pozdrawiam!
    Iza

    OdpowiedzUsuń
  21. Gratuluje, dzięki za miłą zabawę i zapraszam na Candy do mnie http://szafa4drzwiowa.blogspot.com/2013/11/candy-na-dzien-dobry.html

    OdpowiedzUsuń
  22. Książkę "w noc Wigilijną" dostałam 20 lat temu na święta od chrzestnej, dziś ta sama czytana i oglądana przez moich synków :) mocno się zdziwiłam jak zobaczyłam że do dziś jest w druku :) pozdrawiam cieplutko Marta Słomińska

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin

https://www.instagram.com/home_fragrance/