Cisteczkowa manufaktura

by - 01:52:00


 Co roku zarzekam się ,że tym razem nie wpadnę w sidła rodzinnego łakomstwa i okroję proporcje przygotowując bożonarodzeniowe ciasteczka. Zarzekam się...a w rezultacie kończy się na siedmiuset sztukach wyciągniętych z piekarnika i kliku godzinach lukrowania ;)



Zazwyczaj przed podwinięciem rękawów do pracy, rekonesans wygląda następująco
...obowiązkowo kilka ciastek zwiśnie na choince...
...dwadzieścia paczuszek trzeba przygotować dla sąsiadów 
(6 grudnia pomagamy Mikołajowi i w nocy wieszamy słodkie upominki na klamkach)...
...najbliższą rodzinę miło poczęstować...
... koleżanki również...
...Ola nie darowałaby sobie, gdyby kilku porcji nie zabrała do szkoły...
...mąż do pracy...
....i tak bijemy rekordy ;)


 KORZENNE CISTECZKA

Składniki
(na około 700sztuk)
450ml miodu 
2 kostki masła (około 500g)
600ml cukru
słodka śmietana 450ml
1,5 kg mąki tortowej
1 łyżeczka cynamonu
opakowanie przyprawy do piernika
1,5 łyżki proszku do pieczenia.

Rozpuścić miód wraz z masłem , cukrem i przyprawami, troszkę przestudzić.
Do lekko ciepłej masy wlewamy śmietankę, następnie stopniowo dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem.
Wyrobione ciasto zawijany w folię i wstawiamy do lodówki, gdzie powinno leżakować kilka godzin.
Następnie porcję ciasta cienko rozwałkowujemy i wykrawamy pożądane kształty (najlepiej zrobić to na macie silikonowej, lub od razu na papierze do pieczenia -ciasto jest klejące).
ciasteczka pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 175c około 10 -12 minut 
do zrumienienia (uwaga! po upieczeniu są miękkie, delikatnie twardnieją po chwili)


You May Also Like

30 komentarze

  1. Oj też bym chciała mieć Cię za sąsiadkę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. sliczne, lukier prezentuje sie swietnie, przy takiej ilosci nie dziwie się że ozdobione sa tak ładnie,masz moze jakieś cenne rady odnośnie dekorowania?

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne!!!
    Śliczny lukier Wam wyszedł, taki bielutki.
    Chciałabym być Twoją sąsiadką:)
    Pozdrawiam!
    Iza

    OdpowiedzUsuń
  4. I ja latałam w tym roku po sąsiadach ale niestety z kupnymi czekoladkami :/ A sąsiadów mam naprawde milutkich :) A ja w tym roku bez pierniczków. A jak robisz ten lukier? Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygladają przepięknie i za pewne tak też smakują:)
    Najbardziej lubię tak po lukrwoane ciasteczka. U mnie też na choinke wieszamy, a do tego w tym roku doszła balustrada od schodów więc już napiekłam podwójną porcję aby nimi ozdobić:))
    Pozdrawiam cieplutko i buziaki zasyłam dla najmłodszych z rodziny:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za fajny przepis :-) Na pewno zrobię,lecz z połowę mniej :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rodzinna manufaktura to najlepszy sposób na taką ilość pierników... mi tez zawsze wychodzi za dużo;p
    ale to tez super pomysl na spotkanie z przyjaciolmi ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Boszzzzzz Kamilo, jak Ty to robisz.... tyle ciasteczek... w życiu nie dałabym rady, ledwo wyrabiam się z podstawowym żarełkiem świątecznym....
    I jeszcze tak pięknie ozdobione...


    Uściski

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie przepadam za korzennymi przyprawami, ale poproszę o przepis na lukier, jak robisz śnieżynki?

    OdpowiedzUsuń
  10. To są zdecydowanie najpiękniejsze ciasteczka korzenne jakie widziałam :) szkoda chrupać :) Kamila nie lubię muzyki na blogach, ale Twoja nastraja mnie świątecznie, chyba odpalę Twoją stronkę podczas wigilijnej kolacji poważnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu , ale mnie rozbawiłaś ;)))) Na Wigilię zaopatrz się w płytę Zbigniewa Preisnera ,,Moje Kolędy,, to Ci wystarczy ;)

      Usuń
  11. Są fantastyczne i piękne! jak z cukierni, mi nigdy nie wychodzi takie cudowny lukier...................:/

    pozdrowienia!
    A.

    OdpowiedzUsuń
  12. Podziwiam, wstyd się przyznać ale tego nie lubię, za to smakować uwielbiam, wyszły bajecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pani jest NIESAMOWITA pozdrawiam Anna

    OdpowiedzUsuń
  14. Bajkowe ,zimowe,-cudne,magicznie wyglądają .Poproszę przepis na śnieżny lukier.Pozdrawiam cukierników!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Kamilo, piękne są. Aż żal zjadać ;-). Ja wczoraj robiłam pierniczki, lukrowałam. Ale gdzie mi tam do Twojego lukrowania ;). 700SZTUK!!!?? ja piekę góra 200 i to zawsze wydawało mi się ogromną ilością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zerobro, wyobraź sobie ,że moja córka i tak kręciła nosem , była pewna że pobijemy w tym roku jakieś rekordy (ale wtedy pewnie przez dwa dni, musiałabym okupować kuchnie ).

      Usuń
    2. Chyba dwa dni to samo lukrowanie by trwało ;-). A Mikołaj spełnił prośbę Oli?? Czy nie posłuchał?? ;-). Zapraszam Cię też na moje candy. Pozdrawiam serdecznie ;-)

      Usuń
    3. Wyobraź sobie ,że to była tylko przestroga ...mój dziesięcioletni Mikołaj ukrył pod poduszką zawiniątko dla mnie ;)

      Usuń
  16. DZIEWCZYNY , NA WSZYSTKIE KOMENTARZE ODPOWIEM WIECZOREM, JEST MI BARDZO MIŁO ŻE CIASTECZKA PRZYPADŁY WAM DO GUSTU ( JAK NIC W PRZYSZŁYM ROKU TRZEBA ZORGANIZOWAĆ SŁODKIE CANDY).

    OdpowiedzUsuń
  17. Również chciałabym przepis na lukier :) mój nie wychodzi taki ładny... I jak udało się Pani zrobić takie ładne wzory?

    OdpowiedzUsuń
  18. wow!!!!!!!!! jestem pod ogromnym wrażeniem! Twoje ciasteczka są prześliczne!

    OdpowiedzUsuń
  19. RADY DOTYCZĄCE LUKRU-dla zainteresowanych ;)

    1.Żaden ze mnie cukiernik-praktyka jest najważniejsza , trzeba eksperymentować na miarę własnych możliwości

    2.Przepisu na lukier nie podawałam , robię go na tz, ,,oko,,. Zazwyczaj roztrzepuję białko (tak jak do panierki) , następnie dodaję cukier puder i mieszam do momentu aż konsystencja mnie usatysfakcjonuje.

    3.Rzadszym lukrem oblewamy pierniczki, gęstym można rysować wzorki

    4. Do malowania wzorków używam takich pojemniczków http://www.aledobre.pl/8371,Zestaw_plastikowych_pojemnikow_do_dekoracji_2_szt_1904_1166_Wilton.html ale z powodzeniem można używać do tego zwykłych strzykawek

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne są te ciasteczka. Wyglądają jak malutkie dzieła sztuki - aż szkoda jeść :)

    Można patrzeć i patrzeć...

    OdpowiedzUsuń
  21. mmmm...jak pysznie! szkoda, że nie jestem Twoją sąsiadką :P Przepis notuję i też biorę się do roboty w tym tygodniu...oj będzie slodko :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciasteczka są przepiękne! Kamilo czy przyłączysz się w tym roku do ciasteczkowej akcji? :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale pięknie je polukrowałaś! Mniammmm

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin

https://www.instagram.com/home_fragrance/