Listopadowe wieczory

by - 07:42:00


W zimową porę roku, wpisana jest jakaś niecierpliwość.
Człowiek wygląda przez okno , zacierając ręce że znów za kilka miesięcy, dni zaczną wykradać cenne minuty nocą. . A tymczasem kiedy na dom zapada wieczorna kurtyna ciszy i mam ten swój upragniony ,,święty spokój,, 
- parzę herbatę, zapalam świece,radio jazz odgania wszystkie smutki.


Listopada minął mi pod hasłem fotografie.
Posegregowałam całe archiwum, przeglądałam, wklejałam do albumów.
A do tych (jakże przyjemnych porządków) zmotywował mnie mąż i rodzinne zdjęcia które znalazły się w naszym posiadaniu.





Niektóre z nich prawie sprzed pół wieku, przedstawiają dystyngowane panie w kapeluszach, dziewczynki w retro sukienkach i mężczyzn dumnie wypinajacych piers ozdobioną medalami.





Nasza własna historia...namacalna...


You May Also Like

25 komentarze

  1. Jaki spokojny post ;-) Ja tak samo wieczorami zapalam świeczki i popijam zieloną herbatę celebrując chwilę, którą mam tylko dla siebie. Piękne macie te fotografie, taka historia to bardzo fajna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Czas zarezerwowany tylko dla mnie ! Pozostając w temacie, zaraz zmykam oddać się lekturze i wymyślić resztę zadań do kalendarza adwentowego ;)

      Usuń
  2. Lubię takie stare fotografie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cheniu, czasem żałuję że wymyślono ,,cyfrówki,, . Tamte dystyngowane pozy mają w sobie tyle szlachetnego uroku. Są niepowtarzalne!!!

      Usuń
  3. Pieknie piszesz , cz juz to pisalam ? tak ! piekny styl , Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwono, nie spodziewałam się takiego komentarza , tym bardziej dziękuję.

      Usuń
  4. Świeczki,wszechobecne światełka... To chyba to co czyni takie zimowe wieczory wyjątkowymi ;)



    www.oligatorka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oleńko światełka mają szczególną moc w takie wieczory-uwielbiam je pod każdą postacią ...a to i tak dopiero preludium , przed nadchodzącymi świętami.

      Usuń
  5. Ciemno to juz u mnie od 16.00 jest ;) i dziecko śpi, ale jeszcze wstaje hehe ;)

    Ale masz piękne pamiątki, takie zdjęcia! no czad i to rodzina, a nie obcy ludzie...

    Buziaki ślę :)

    P.S. Pięknie i nastrojowo u Was :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dagmara, jak nigdy czekam na śnieg (może wówczas rozświetli troszkę te ponure dni).
      Nasz dzidziuś przepisowo między 19-20tą zasypia, wcześniej wpatruje się we wszystkie migoczące lampeczki ;)

      Usuń
  6. O, jak ja lubię takie klimaty:)
    I światło świec, gdy wiatr zimny za oknem i fotografie retro, bo kryją jakąś magię...
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...i do Twojego opisu dodałabym jeszcze wypowiadane w progu słowa córki ,,wszędzie dobrze , ale w domu najlepiej ,,

      Usuń
  7. Coś jest na rzeczy z tymi zdjęciami :) bo Mama mojego Bardzo Mądrego Mężczyzny też segregowała, wieszała, przewieszała :) taka pora... Ja na razie wieczorami skupiam się na innych rzeczach :)


    Miłego wieczoru i Tobie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki czas...
      Mała Mi, zagadkowo piszesz o swoich wieczorach ,że od razu zaświtały mi w głowie grzeszne skojarzenia;)

      Usuń
  8. Zdjęciami przodków zauroczyłaś mnie kompletnie:) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulino, podobnie nie potrafię przestać się nimi zachwycać.

      Usuń
  9. Piękne są takie pamiątki ;-). Wiem coś o tym, bo sami jesteśmy w posiadaniu zdjęć sprzed pół wieku i starszych ;-). Ale prawdziwy " czad" to jak się ogląda odpis aktu ślubu pradziadków z 1910 roku ;-). Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zebro, moja babcia posiada takie stare dokumenty. Oglądałam je chyba setki razy...zresztą to już chyba rokroczny rytuał...oprócz przedwojennych świadectw , są tam jeszcze inne pisma urzędowe zapełnione wystudiowaną kaligrafią na ...rzeczywiście ,,CZAD,,

      Usuń
  10. Znam ten smak i ten klimat:-) kilka dni temu po raz pierwszy obejrzałam stare zdjęcia rodzinne mojego mężczyzny :-) to dopiero było przeżycie i ile smiechu :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czas szybko płynie...zdjęcia są przeciez starsze. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście niektóre z nich są ponad stuletnie.

      Usuń
  12. absolutnie moje klimaty ... takie światełka i muzykę wieczorową porą uwielbiam ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniko, zwłaszcza jak reszta rodziny błogo śpi ;)

      Usuń
  13. Piękny, spokojny czas. Ja uwielbiam takie wieczory, stare zdjęcia, historie opowiadane przez Dziadka - bezcenny czas.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin

https://www.instagram.com/home_fragrance/