W noc grudniową ...

by - 01:55:00



,, W noc grudniową księżyc świeci,
biały śnieg się skrzy.
Cicho wszędzie, śpią już dzieci,
cudne mają sny.
Spiesz się, spiesz się Mikołaju!
Zejdź z wysokich wzgórz,
grzeczne dzieci Cię czekają,
Kiedy przyjdziesz już? ,,


Będąc w Oli wieku, babcia uczyła mnie tego wierszyka. 
  Marzyłam by w zamian za wzorową recytację, Mikołaj ofiarował mi prezent.
Dziś sama jestem Mikołajem ;)
Bardzo lubię celebrować ten magiczny czas i mamy taką niepisaną tradycję , że właśnie w grudniu wyciągamy na światło dzienne , wszystkie świąteczno -zimowe książeczki.
Wieczorem, podczas czytanek-przytulanek ożywają reniferki, elfy, aniołki. Po takiej dawce emocji Olinka zapada w bajkowy sen.
Dziś pewnie nie będzie tak twardy jak zwykle, bo przecież w nocy Mikołaj odwiedzi wszystkie grzeczne dzieci (ciekawe czy tylko dzieci?)
Na zachętę skarpetka ( made by Kamila) już czeka.

You May Also Like

15 komentarze

  1. Śliczne zdjęcia i super skarpeta :)) My też w grudniu wyciągamy wszystkie bożonarodzeniowe książeczki i dzieci domagają się czytania głównie tych o wigilii i Mikołaju :) Aaaaa i jeszcze zimowe przygody dzieci z Bullerbyn też są na topie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Annasza-
    O! Dobrze ,że mi przypomniałaś ...,,Dzieci z Bullerbyn,, to były opowieści...

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam "Dzieci z Bullerbyn"!:) Przyznam się nawet...że zakupiłam ją sobie i kolejny raz z rzędu czytam...
    Pozdrawiam cieplutko:)!

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak, to najbardziej magiczna noc w całym roku. Sama z utęsknieniem czekam na Mikołaja, życzę Olince aby Mikołaj spełnił wszystkie jej życzenia:)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  5. To ja zycze cudownego Mikolaja :)
    Pamietam z dziecinstwa ze tez zawsze ksiazki dostawalam, cudny czas.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Może i do mnie przyjdzie? Nadzieję trzeba mieć zawsze..
    Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniała tradycja :) Wtedy takie bajki są jeszcze piękniejsze i bardziej wyczekiwane :)
    Pozdrawiam :0

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajna ta wsza tradycja!!!!Zdjęcie jak zwykle bardzo udane!!!To może do mnie tez cichutko zajrzy mikołaj!Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię tu zaglądać choć nie zawsze zostawiam ślad po tej obecności. Dobrze, że są mamy, które czytają dzieciom. No i życzę by Mikołaj pamiętał nie tylko o córci :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny wierszyk i piękne zdjęcia. Miałaś cudowną babcię że nauczyła Cię takiego pięknego wierszyka i pozwoliła przeżywać tą noc w magiczny sposób;-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Wiesz w pierwszym rzucie oka -uznalam iz ta dziewczynka to Jolinka.Dzisiaj bialo -brody szaleje!Oby i do Was trafil!!buzki-aga

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna tradycja - i kolejna, którą zaadoptuję w przyszłym roku:) dziękuję za pomysł, ja dopiero jestem w trakcie "tworzenia" naszych małych świątecznych tradycji:) I poszukuję pięknego wydania opowieści wigilijnej...

    OdpowiedzUsuń
  13. :) a do mnie przyszedł ;) i pod podusią cosik zostawił :))) ale ja przecie dziecko :)))
    A mnie uczono takiego wierszyka:
    "Mikołaju, Mikołaju co ty robisz w obcym kraju? wszystkie gwiazdki już na niebie, my czekamy tu na ciebie!" :)))
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  14. No proszę, a u nas się śpiewało "święty Mikołaj nocą wędruje" ;) magiczny to czas zaiste...

    OdpowiedzUsuń
  15. No i kto nie chciałby w tę jedną noc - chociaż te jedyną - stać się małą dziewczynką?
    Ależ się zamyśliłam. Uwielbiałam otrzymywać książki. Pozdrawiam Cię bardzo cieplutko

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin

https://www.instagram.com/home_fragrance/