Świąteczne Słodkości

by - 04:13:00



Dziękuję Wam bardzo za odwiedziny i miłe słowa które po sobie zostawiacie. Z góry przepraszam, że nie jestem w stanie zajrzeć do Was, obiecuje że po świętach postaram się nadrobić wszystkie,
blogowe zaległości. Ostatnio zamieszczam posty między mieszaniem w jednym garnku , a drugim. Przygotowania  ruszyły pełną parą, pierwszoplanowo zajęłam się słodkościami , bo u nas cukrojadów nie brakuje .


Ciasteczka Orzechowe Tesi
1 szklanka mielonych orzechów włoskich
1 szklanka mąki
1 szklanka cukru
1 żółtko
1/2 kostki margaryny
cukier puder do posypania.

Z podanych składników zagniatamy ciasto, rozwałkowujemy i do dzieła! Można szaleć z foremkami do woli!
Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 170C około 10 min.
Pamiętajmy o wyłożeniu blachy papierem pergaminowym.
Ostudzone ciasteczka można oprószyć delikatnie cukrem pudrem.




A teraz wzmianka o mojej manufakturze piernikowej.
W ubiegłym roku, po upieczeniu pierniczków stwierdziliśmy ,że jakoś tak zawiało ,,malizną,,.
Obiecałam sobie ,że przed kolejnymi świętami, podwoje proporcje,  co też uczyniłam ... nie
 pamiętając ,że zrobiłam to już podczas przepisywania proporcji,
do nowego zeszytu kulinarnego. W efekcie powstało około 400sztuk ciasteczek
 i 3 placki (taka niezauważalna różnica dodać 2 kg mąki zamiast pół). Zorientowałam się ,że coś jest nie tak w momencie gdy zabrakło mi naczynia, do połączenia składników ;)
Zawsze zachwycałam się domkami z piernika (o takimi jak np. u Dagesz), niestety
słodka architektura przestrzenna, chyba nie na moje siły.
Bajkowe domki wykrajała Olcia foremkami.

Buziaki przesyłam i zmykam ubierać choinkę,
 z czego cieszę się równie mocno,
jak moje kilkuletnie dziecię ;)

You May Also Like

18 komentarze

  1. Serdecznie pozdrawiam wszystkie cukrojady :);) Foremkę gwiazdkę mam taką samą. W moim ulubionym kształcie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetycznie wyglądają, pewnie znikną szybko nawet w tej hurtowej ilości;) Pozdrawiam przedświąteczne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kamilo zachwycające pierniki! Wiem ile pracy w nie włożyłaś, ale efekty są!
    Ciepełko ślę i jeszcze raz dziękuję za cudne tkaniny! Jesteś Kochana!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wypieki wyglądają zachwycająco a smakują pewnie wyśmienicie. Dodaje bloga do moich ulubionych. Bardzo pięknie jest u Ciebie

    OdpowiedzUsuń
  5. Świątecznie i apetycznie.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  6. o matko 400 sztuk....super będziecie pałaszować pyszności!!!!pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Smakowite cisteczka.
    Ja juz upieklam pierniczki tylko musze je ubrac w lukier i ciasteczka maslane tez sa.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasteczka wyglądają zachwycająco, widać,że się napracoawałaś ale dla takiego efektu WARTO!
    Pozdrawiam cieplutko:)!

    OdpowiedzUsuń
  9. Kamilko -Twoja córcia zapewne miała mnostwo radochy przy wypiekach.Moje dziewczyny uwielbiają zabawę ciasteczkową.Gdy szalejemy razem w kuchni -wiem ze żyję....To jest taki niejako wstęp do świetowania.
    Wiesz wracając kilka postów wstecz-ta gałąź w przedpokoju -powala mnie wciąż.Buziolki-aga

    OdpowiedzUsuń
  10. pierniki wspaniałe.
    zwłaszcza domki :)
    niesamowite!

    u mnie w tym roku pierników nie ma. zabrakło mi czasu. zamiast pierniczków będą (już są) ciasteczka ze skórką pomarańczy i włoskimi orzechami.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kamila, jak masz za dużo to ja chętnie przygarnę:)) bo u mnie już braki widać!
    Jak zwykle pięknie sfotografowałaś wszystko:)

    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale apetycznie się zrobiło :) Wprawdzie wypieki mam juz zaplanowane ale chyba skuszę się jeszcze na Twoje orzechowe ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mmmm, jak smakowicie u Ciebie! Przepis na ciasteczka zapisany w annałach, może jeszcze zdążę dopiec:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Thank you KAmilla,
    Merry Christmas to you and your family.May your days are full of Love,Hapiness and Joy,
    Hugs from Spain,
    Cecilia

    OdpowiedzUsuń
  15. C'est merveilleux tous ces sablés de Noël et ce pain d'épices, rien de tel pour ressentir encore plus la magie !!!

    OdpowiedzUsuń
  16. przepis wygląda super :) ta szklanka orzechów to ile mniej wiecej wagowo będzie?

    OdpowiedzUsuń
  17. cudny wzorek na gwiazdkach.. nie moglam się oprzeć i też sobie taki zaserwowałam! :) dziękuję za pomysł!!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin

https://www.instagram.com/home_fragrance/