Świece

by - 03:10:00



Witam serdecznie w prywatnym grobowcu - tak złośliwie mój małżonek komentuje porozstawiane po domu świece. Jesienią uwielbiam taką atmosferę i bardzo żałuję że jedynie łazienka niespecjalnie nadaje się na scenerię, dla moich ogniskowych zapędów.
Ostatnio na blogach zapanował miły nastrój, a to wyszywane serduszka u Ili , a to pierniczki u Ilooki. a jeśli ktoś śmie twierdzić że zawcześnie , to dla informacji napiszę że w sierpniu, wybierając wstążki, przeskakiwałam w hurtowni pudełka z bombkami, bałwankami i innymi ,,upizdryjkami,, świątecznymi. Zdradzę,  że sama coś tam powoli modzę , zaczęłam od spraw organizacyjnych, ale póki co,
po drodze jeszcze andrzejki (i niestety znowu do tematu świeczek powrócę i moich piromanckich skłonności). Są niezłomne dowody na to ,że już wieki temu dziewczyny w wigilię
 Andrzeja, wlewały do naczynia z wodą roztopiony wosk, po czym z cienia zastygłej formy-wróżyły.
Dla zainteresowanych tym tematem, podam małą ściągę (źródło ,,Polski Tradycje Świąteczne)

anioł-dobra nowina
brama, drzwi-bliskie szczęście
czapka-kłopoty
drzewo-dobry los
harfa-zgoda lub powodzenie w miłości
półksiężyc- miłosna przygoda
dzban-zdrowie
owoce-dobrobyt
zamek-mąż, bajkowy książę

Ciekawi mnie czy ktoś z Was, zna jakieś ciekawe wróżby, a może któreś z nich praktykujecie?



Najzabawniejszy zwyczaj, do jakiego udało mi się dotrzeć to ten , w którym dziewczęta powinny unikać cały dzień wszelkich napojów, a na wieczerzę posilić się słonym śledziem.
Ten młodzieniec który we śnie poda dzban z wodą -zostanie przyszłym wybrankiem...

Jak znam życie,w moim wypadku byłby to rybak ;)

You May Also Like

17 komentarze

  1. Ja też od czasu do czasu robię sobie takie katakumby :-) Lampka winka i dobry jazz...
    I nic do szczęścia nie trzeba.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurcze jak super wygląda z tymi światełkami. Tylko u mnie w bloku głupio by wyglądało, ale jak tylko na wieś pojadę - robię nastruj.

    OdpowiedzUsuń
  3. kamilko a ja tesknie za takimi wieczorkami skąpanymi w blasku świec, kiedyś często miewałam takie a teraz ....

    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  4. Dokladnie w tym samym roku, kiedy poznalam swego meza, "wylalam" sobie jego profil z wosku podczas zabawy andrzejkowej... Cos w tym musi byc;)
    U nas w domu, ku mojej radosci, piromanem dla odmiany jest wlasnie Maz:)
    Przytulnie i nastrojowo u Ciebie. Tak mozna jesien i zime przetrwac!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nastrojowo...czuję zapach wosku...ja też lubię blask świec..co do wróżb Andrzejkowych to w tym roku wyjątkowo robimy sobie "zlot czarownic" u mnie i spróbujemy tak dla zabawy coś uwróżyć!Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja się założę, że wode przyniósłby Ci Strażak hehe:)
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. pamietam zabawy z laniem wosku,zabawa przednia,ale juz zupelnie niepamietam co wtedy mi sie ulalo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie świecowe klimaty ,na całe szczęście mąż mi w tym dzielnie asystuje i sam niekiedy pierwszy zapala świece. Wróżb Andrzejkowych niestety niewiele znam ,tylko te najpopularniejsze , np. z ustawianiem butów w kierunku drzwi . Który pierwszy przekroczy próg, właścicielka pierwsza wyjdzie za mąż.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świece uwielbiam! W każdej postaci, aranżacji i ilościach hurtowych! Czy dobrze widzę, że stawiasz je (zapalone) także na balkonie? Ja też, ja też i w nosie mam to, co ew. myślą sąsiedzi ;)

    Świec używam przez cały rok, ale najchętniej jesienią, zimą. Doskonale wpisują się w przytulne domowe wieczory, gdy za oknem... lepiej nie myśleć.

    W łazience mam także :) i palą się obowiązkowo
    przy każdej kąpieli.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne zdjęcia.Tak cieplusio i nastrojowo!
    Ubawił mnie Twój andrzejkowy zwyczaj.Gdybym cały dzień nie piła a na noc zjadła słonego śledzia to chyba cały zastęp strażaków by mi sie przyśnił...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny nastrój :) uwielbiam siedzenie przy świecach w chłodne wieczory :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Też uwielbiam takie nastroje!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak odnośnie świeczek na balkonie...mam to wielkie szczęście ,że mój balkon ma obmurowaną balustradę i ciekawscy nie maja możliwości zaglądać;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dear Kamila!

    What a lovely blog you have! I love your pictures and your decorations and the music you're playing.......

    Wish you a nice weekend!

    /Charlotte

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ładnie w tym twoim prywatnym grobowcu ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. ślicznie nastrojowo u Ciebie, w grobowcu na pewno nie jest tak przyjemnie ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin

https://www.instagram.com/home_fragrance/