Żywe wspomnienia

by - 03:14:00



 Mam dwie babcie które pomimo niedogodności przysparzanych przez wiek , mają się całkiem dobrze.
Odwiedzając każdą z osobna, ulegam cyklicznym rytuałom.
Z M. przeglądam nagromadzone przez lata sterty pościeli, obrusów, zaśniedziałej biżuterii ...ale dziś nie o tym.

Babcia I. żyła dla mnie zawsze w jakimś zaklętym świecie. Ten świat wydawał się czasem niezrozumiały,  ale ciekawił i czułam się w nim bezpieczna.
Na twarzy I. zawsze pojawia się uśmiech ,kiedy proponując spacer na działki , odpowiadam z aprobatą.
Odprężają mnie bardzo takie niedzielne wędrówki.



Tym procesją towarzyszą wywody o wybujałych kwiatach, o wyjątkowo dużej marchewce, o nieskoszonej trawie.
Wydaje mi się wtedy ,że świat się zatrzymał. Z tej błędnej mary wybudza mnie jedynie widok zardzewiałych kłódek i opuszczonych altan, których
świetność zgasła razem z właścicielami.
Babcia I. jest jedną z nielicznych osób, pielęgnującą swój ogród.
Pozostałe skrawki  ( niegdyś wypielęgnowanej ziemi ), dziś straszą zaroślami sięgającymi po pas.



W głowie kotłują się obrazy z przeszłość-
sąsiada pochylonego w pół i wykrzykującego z haczką w dłoni ,, Szczęść Boże,, do każdego,  napotkanego przechodnia ;
psa, którego terytorium omijałam zawsze z bijącym sercem;
truskawek umytych w studni (smakowały tak jak żadne inne potem)
Obecnie ton kurantów dobiegających z wieży kościelnej, przywołuje wspomnienia i głos babci pokrzykującej do Oli ,,rybciu tylko nie deptaj po grządkach,,  -jakby słyszany w oddali...

Patrzę na jej ręce , skupioną twarz, sznurki zawinięte na kawałki tektury, bukiety kopru suszance się w altance i w myślach dziękuję jej za wszystkie, piękne wspomnienia.


You May Also Like

21 komentarze

  1. Piękne wspomnienia i przepiękne zdjęcia. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Za każdym razem gdy jestem u mojego dziadka, nasuwają się wspomnienia z dziecięcych lat. Przypomina Mi beztroski czas, który już nigdy nie wróci. Lubię spacerować po pustym gospodarstwie, które lata świetności dawno ma za sobą. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniale to uchwycilas.Bezcenne chwile!.Pozdrawiam:).

    OdpowiedzUsuń
  4. Niesamowity wpis i jeszcze bardziej niesamowite zdjęcia - nie mogę nacieszyć oczu tymi barwami!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe zdjęcia i piękny wpis aż się łezka w oku kręci. Ja mojej już jedynej babci ponad 2 lata nie widziałam i coraz intensywniej myślę o tym ,że najwyższy czas to nadrobić.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  6. "Babcia" magiczne słowo.
    Niestety, nie mam już ani jednej babci :((
    Cudowne zdjęcia Kamilciu!

    Piękne dekoracje z kasztanów i chyba wyśmienity torcik :)
    Pozdrawiam Cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja niestety nie mam już żadnej babci:(( ale pamiętam, jak to jest...spędzać z Nią czas! a Ty to pięknie ujełaś i uchwyciłaś:)

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wzruszyłam się, pięknie opisana baśń... też mam wspomnienia, ale tych miejsc już nie ma... Babci nie ma... nie ma dokąd wracać, prócz wspomnień, które z dnia na dzień bledną...

    OdpowiedzUsuń
  9. Wartościowy post, wymowne zdjęcia, jestem zachwycona:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny post a Twoje zdjecia, zachwycające

    OdpowiedzUsuń
  11. piekne zdjecia, piekne kolory...
    piekna opowiesc..
    sciskam cieplo
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne zdjęcia i piękny opis , moja ukochana babcia odeszła jakis czas temu .....ale wciąż pamiętam jej uśmiech jej dłonie ,i pachnącą maciejkę którą sadziła specjalnie dla mnie :-).
    Pozdrawiam ciepło w ten deszczowy dzień

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny klimat, świetne zdjęcia i cudne wspomnienia....

    Ściskam mocno :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Przecudne zdjęcia, mogłabym tak siedzieć i patrzeć bez końca. Babcia - to skarb !!!
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękne fotografie i cudowne wspomnienia :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jesteś Wielką Szczęściarą, ja miałam to Szczęście, teraz uczę się Je wspominać bez łez...
    Piękny , wzruszający post z niezwykłymi fotografiami.
    Pozdrawiam Cię Kamilko bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Pieknie zdjecia...i like it ;O))

    Pozdrawiam z Hamburga
    Joanna ;O)

    OdpowiedzUsuń
  18. Hola Kamila, wonderful images, beautiful blog... have loved everything you share!!!!
    Thank you so much for your visit so I could meet you.
    greetings from Chile,
    maria cecilia

    OdpowiedzUsuń
  19. Ludzie, Kamilo! Jakież piękne zdjęcia! Ta kolorystyka, faktury... wszystko!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin

https://www.instagram.com/home_fragrance/