Sernik z brzoskwiniami i ananasem

by - 00:45:00


Muszę się Wam przyznać ,że jako dziecko znienawidziłam sernik za sprawą rodzynek
(wybierałam je skrupulatnie, z każdej porcji ciasta).
Dziś ten wstręt minął, rodzynki maja swoje względy, ale sernik nadal może obejść się bez nich ;)
Jeśli ktoś chciałby ,,na słodko,,  umilić sobie niedzielę -polecam.

Sernik z ananasem i brzoskwinią

Składniki:
Ciasto
3 szklanki mąki
4 łyżki cukru pudru
5 żółtek
1 kostka margaryny
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

Z podanych składników należy zagnieść ciasto, podzielić na dwie równe części, uformować z nich kule i wsadzić do zamrażalnika na 30 minut.

Masa serowa i wierzch sernika
1 kg. mielonego sera (najlepiej użyć gotowego, mielonego sera w wiaderku)
 3,5 szklanki cukru i ponadto 3/4 szklanki cukru
5 białek
1 opakowanie budyniu śmietankowego ( 2 łyżki)
1/2 kostki masła
2 brzoskwinie
puszka ananasa
(owoce pokroić na około 1 cm kawałeczki)

Jajka ucieramy z cukrem (3,5 szklanki). Następnie dodajemy masło, ser,
wsypujemy do powstałej masy budyń i mieszamy.
Prostokątną blachę wykładamy papierem do pieczenia, zcieramy na tarce o grubych oczkach, jedną porcję schłodzonego ciasta. Wykładamy na to masę serowa i układamy na serze owoce ( na przemian ananas, brzoskwinia). Białka ubijamy z pozostałym cukrem na sztywna pianę, rozprowadzamy na owocach i kolejną porcję ciasta zcieramy na trace, posypując wierzch.
Pieczemy  1godz. w piekarniku rozgrzanym do temperatury 175 C.
Uwaga!
Sernik najlepiej upiec wieczorem i poczekać z degustacją do następnego dnia ( powinien około 10 godz. poleżeć).

Słonecznego weekendu !!!




You May Also Like

16 komentarze

  1. very good blog, congratulations
    regard from Reus Catalonia
    thank you

    OdpowiedzUsuń
  2. super przpis kocham sernik :* z calego serducha dziekuje :*

    OdpowiedzUsuń
  3. mmmm ja uwielbiam sernik z brzoskwiniami, pianką i kruszonką :) i Twój wygląda baaardzo apetycznie :)
    Pozdrawiam cieplutko :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ja dawno nie piekłam sernika, ostatnio na zimno z owocami...kurcze, jaki ten Twój apetyczny! a ja dzisiaj kawę bez ciasta popijam...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie podany sernik i pewnie smakowity:)

    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja dzis tez mam sernik ale bez owocow, na ciemnym spodzie.
    Zawsze bez rodzynek bo nie lubie ich.
    Pozdrawiam
    ps:piekna porcelana

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda baaaardzo apetycznie:-)
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uśmiałam się, bo ja też jako dziecko wybierałam rodzynki z sernika i teraz unikam ich w tym rodzaju ciasta jak ognia. Często robię sernik z brzoskwiniami, z ananasem jeszcze nie próbowałam. Wygląda bardzo apetycznie:-).

    OdpowiedzUsuń
  9. Znam przepis i owe ciasto często króluje na moim stole.
    Miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  10. mniam, uwielbiam sernik i tez wole bez rodzynek
    milego weekendu

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale mi narobiłaś smaka! Może jakoś dotrwam do rana a jutro mam w planie... kruchy placek ze śliwkami.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam ten przepis.

    Nie daje rodzynek , moje dzieci nie lubią.
    Piękne zdjecia.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. wygląda smakowicie i jeszcze piękniej podany, piękne filiżanki, z chęcią bym się wprosiła na to cudeńko, ja robię tylko z brzoskwiniami, ale ananas brzmi kusząco:)
    Pozdrawiam ciepło!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Moja przyjaciółka Dagmara piecze sernik wg podobnego przepisu - nazywam go Sernikiem Dagusi Wybacz Moja Droga, ale - nie mam pojęcia jak można z degustacją tak wspaniałych wypieków czekać tyyyyyyyle godzin. Apetyczne zdjęcia! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  15. ymmm...Kami, ślinka cieknie:PPPP
    zrobię na piątkowe imieninki mężulka:)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin