Mój pierwszy torcik

by - 07:24:00


 

Mój pierwszy torcik !
Do urodzin mam jeszcze troszkę czasu, więc postanowiłam potrenować ;)

Torcik Kawowy
Składniki na ciasto
(tortownica 28cm)
6 jaj
1 szklanka cukru
2 łyżki mocnego naparu kawowego
2/3 szklanki mąki tortowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
1 kieliszek ulubionego likieru (w moim przypadku amaretto)

Żółtka ubić z cukrem, połączyć z wystudzoną esencją kawową , następnie przesiać do masy żółtkowej, mąkę i proszek do pieczenia.
Białka ubić na sztywno , delikatnie wymieszać z masą.
Piec 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 170C.
Ostudzić , przekroić na pół  i skropić likierem

Masa kawowa
Składniki
1 budyń waniliowy
1/2 szklanki cukru
szklanka mleka
1/2 kostki masła
1 szklanka wody
1/2 szklanki kawy mielonej

Kawę zaparzyć w podanej ilości wody, przecedzić.
Mleko, cukier, proszek budyniowy, napar kawowy połączyć-
zagotować ciągle mieszając .
Ostudzoną masę budyniową wymieszać, z ubitym wcześniej masłem.
Przełożyć placki, udekorować całość kremem.

Rewelacyjny deser dla kawoszy,
 chodz dziś zmysł smaku lekko otępiały przez przeziębienie ;)


You May Also Like

9 komentarze

  1. prosze mi tu zaraz kawalek podrzucic :) :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja urodziny mam pojutrze, więc też poproszę kawałek:)
    Nigdy jeszcze nie piekłam tortu, u mnie mama jest mistrzynią w tej materii.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nigdy w życiu tortu nie upiekłam, właściwie dopiero raczkuje w wypiekach, ale ten Twój wydaje się do pokonania:) może się skuszę jednak:)

    pozdrawiam serdecznie!

    Zapraszam do mnie na candy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. To fakt torcik wygląda smakowicie więc i ja do Was się przyłączę jeśli można ;)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasta piekę różniaste ale tortu jeszcze nigdy nie piekłam.A kawowy to dopiero musi być pycha.
    Wygląda niesamowicie!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tam nic chyba w życiu nie upiekę ale stroiki z kasztanów...hmm, kuszące:) A jak nie wyjdą to zgryzę je jak Lusia:))
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię ciasta o smaku kawy. Wczoraj zajadałam się urodzinowym tortem z masą chałwową.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Już przepis skopiowałam ,uwielbiam kremy budyniowe i kawę ,więc zestaw smakowy jak dla mnie idealny ,dzięki! Jak by co ,już siedzę u Ciebie i dojadam to co zostało!.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin

https://www.instagram.com/home_fragrance/