Lato w kuchni

by - 13:29:00


Słońce mi przygrzało (dosłownie) , bo jak inaczej moża wytłumaczyć, zmagania baby w kuchni przy 30 stopniowym upale.
Olka, jak tylko rozklei oczy krzyczy z pokoju, pytając ,,mamo idziemy dziś na basen?,,.
A ja , w półsennym amoku odpowiadam ,,tak,, i w efekcie muszę dotrzymywać obietnicy.
G. żartuje że, dziecko się nam rozpuści od tych kąpieli ;)
Próbuję planować dzień tak, by wszystkie obowiązki, pogodzić z przyjemnościami (mowa o słońcu) i w rezultacie te przyjemności wysysają ze mnie, resztki siły. A dziś cóż ....od południa sterczałam w kuchni (co prawda w stroju kąpielowym, bo o łaskawości słońca mogę zapomnieć ) i udało mi się odhaczyć wszystkie punkty na sporządzonej wcześniej liście.

1. Soki porzeczkowe (sezon ,,koralikowy,, rozpoczęty)

2.Oliwa i olej aromatyzowany






3.Tradycyjny dżem porzeczkowy
Cukier+porzeczka czerwona+spora dawka cierpliwości
(aby powstał satysfakcjonujący produkt, mieszamy i czekamy i mieszamy i czekamy i znowu mieszamy...aż uzyskamy konsystencję marmoladopodobną)


4. Deser ( chodz w moim przypadku, po degustacji dżemu , na deser ochoty brak) ciasto.
Moja własna porzeczkowo-śliwkowa warjacja.

 


I na koniec mała dygresja do poprzedniego posta .
Dom jak dom...ale wiecie jaki strych znajduje się pod tym dachem.
Obiecuję ,że wkrótce pokarzę zdjęcia.

Dobrej nocy !

You May Also Like

14 komentarze

  1. ale mi narobiłaś smaka tymi oliwami!
    :)
    wyglądają pysznie! a jak sobie pomyślę, jak smakują... mniam!

    cudowne zdjęcia!
    wspaniałe!
    :)

    zasyłam ucałowania!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj kobitko,jesteś niesamowita.
    Pewnie działasz na wyobraźnię męża,w bikini w kuchni,szykując takie pyszności... ;)

    Ślinka cieknie na widok dżemu,ciasta,ech generalnie patrząc na wszystkie smakołyki mam ślinotok i głodna się robię.A tu u mnie już po 22 i jeść nie wypada.

    Pozdrawiam z deszczowej Irlandii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak u Ciebie pięknie! I jak smacznie! Tak właśnie kojarzy mi się lato od babci z domu. Słoneczko za oknem, a tu pakowanie cudów do słoików. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  4. Odważna kobieta z Ciebie, Kamilo, w taki ukrop mieszać "kotły" z dżemem...
    Wszystko wygląda apetycznie i uświadamia Mi, kiedy Ja się wezmę za zaprawy ?
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Alez pyszności serwujesz.
    Pomysły z oliwami dzis wykorzystam :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pracowita jesteś:) ja po ugotowaniu obiadu już nawet nie mam ochoty wchodzić do gorącej kuchni, ale te Twoje pomysły z oliwą bardzo mi się spodobały, wiec niedługo pewnie zrobię:) pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zwłaszcza na ten deser bym się do Ciebie wprosiła...wspaniałe przetwory, nie wpadłabym na to, żeby tak zrobić oliwę - ale nic straconego...nadrobię.

    OdpowiedzUsuń
  8. O kurczę! naprodukowałaś na masę jak średniej wielkości fabryka :) Same pyszności - pachnące, kolorowe i apetyczne :)
    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ tu uciebie ślicznie:) Ja ze stronki Lambii do ciebie zawitałam:) I już wiem że będę częstszym gościem:) Przepisy na oliwy niezmiernie mi sie spodobały:)) I te koraliki w słojach jakie cudne! :) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. piękne zdjęcia!
    a śliny na widok porzeczek nie mogę niestety powstrzymać :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj Kamilko ale zaserwowałaś przepisy!!!
    Rewelacja!!! podziwiam!!!
    Chyba pora wziąść się w garść i zakasać rękawy :o)
    Takie rozmaitości w kuchni...
    A co do domu rodzinnego....zazdroszczę - jest niesamowity!!!
    Pozdrawiam serdecznie wierna podglądaczka :o)

    OdpowiedzUsuń
  12. ależ u Ciebie apetycznie. Napatrzeć się nie mogę na Twoje mistrzowskie fotografie. Podziwiam Cie już nie od dziś i wciąż nie mogę się nadziwić - z niezwykłym wyczuciem potrafisz zamknąć w kadrze to co najciekawsze , na przemian zachwycasz mnie rzeczami prostymi i wyrafinowanymi, jakby powszechnymi a jednocześnie jedynymi i niepowtarzalnymi. Wydawać by się mogło dwa słoiki porzeczek zasypane cukrem - a ile w tym słodyczy dosłownie i w przenośni. Dziękuję z całego serca, bo Ty masz uczę podniebienia, a Twoje fotografie to uczta dla mych oczu i zmysłów.
    Pięknych wakacji życzę i załączam moc serdecznych uścisków

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj u Ciebie to zawsze coś słodkiego, pysznego i apetycznego można znaleźć, chyba muszę coś wypróbować, bo apetytu mi narobiłaś.....

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie
    http://muszelka27.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin

https://www.instagram.com/home_fragrance/