Dżem truskawkowy- czyli to, co na ,,tapecie,, u większości.

by - 08:05:00




Pokażcie dziecko , które nie lubi dżemu...
Znacie takie?
Ja znam, a co ciekawsze, mam je pod własnym dachem.
Olinka do tego stopnia nie lubi słodkich przetworów ,że nawet pączka obgryzie dookoła, pozostawiając nadzienie.
Czasami zastanawiam się czy to nie ciągnący się za nią koszmar z dzieciństwa.
Ola cierpiała na skazę białkowa i wciskaliśmy w nią różne, owocowe papki, w celu zapewnienia odpowiedniej porcji witamin.
Dżem truskawkowo-rumowy, zrobiłam z myślą o G. i o sobie.
To mój ulubiony

składniki
1,5 kg truskawek
1 kg cukru żelującego
1/2 szklanki rumu

Połowę truskawek miksuję , druga połowę drobno kroje (rozdrabniam) dodaję cukier żelujący i gotuję po zagotowani kilka minut . Pod koniec dolewam rum. Gorącym dżemem napełniam słoiczki , odwracam do góry dnem i czekam aż wystygną ...później marsz do piwnicy ;)

Dziś na deser proponuje (oprócz truskawkowego szaleństwa) kwiecie , co to działkę mojej teściowej zdobi.
Dobrze że takowa jest , bo o niepryskane owoce łatwiej ;)








You May Also Like

18 komentarze

  1. Mój Filip tak lubi dżem truskawkowy, że zanoszę od razu go do piwnicy żeby na zimę starczyło, cudne zdjęcia kwiatów i t słoiczki z dżemikiem macznie wyglądają:)
    Pozdrawiam ciepło!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Moją Milę dopisuję do grona nielubiących:)Ale jaki kolorek Ci wyszedł- bajka!
    Całusy ślę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dodaję skórkę z cytryny. I lubię wszelkie dżemy. A clematis zarąbiasty !! Pozdrawiam dżemowo.

    OdpowiedzUsuń
  4. A można przepis na ten dżem z rumem? Zaintrygował mnie...

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja też zrobiłam dziś dżem truskawkowy:) i soczek:) piękne zdjęcia:))pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaki kolor dżemu...czerwień niesamowita:)Alez pyszności moja Młoda uwielbia dźem!!!!Ja też!Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia, super dżemik! :))) I wystrój bloga też cudny, taki letni! Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj Kamilo :)
    Tak sobie zaglądam do Ciebie ' po cichaczu', a dzisiaj musiałam zabrać głos :)))
    Pod moim dachem tez jest dziecię nie lubiące dżemów i ma na imię Oliwka ( ale od urodzenia została nasza Olinka :))))
    ślicznie tu u Ciebie :** teraz obiecuje częściej komentować :*
    buziole :**

    OdpowiedzUsuń
  9. O to i moją córkę można do tego zacnego grona dopisać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam dżemik truskawkowy... Hmmm... Pychotka :)
    Swoja droga pięknie tutaj u Ciebie jak zawsze... :) Tak zielono i kolorowo :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Och jaki cudny dżem, ja niestety w tym roku nie robię nic z truskawek, wcinam za to świeże ile się da!!
    Kwiecie cuuudne :))

    Ściskam

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiesz ja kiedyś też dżemu nie lubiłam i robiłam dokładnie jak Olinka. Ale na szczęście odmieniło mi sie.
    Kwiaty zjawiskowe.
    Pozdrawiam goraco.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale u Ciebie smakowicie to wygląda:) ja też szaleje z truskawkami w kuchni:) pychotka
    buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  14. Na szczęście mojej Tuśce pomału przechodzi ,ale do dziś muszę jej wydłubywać dżem z pączka! Za to domowy truskawkowy o dziwo smakuje. Dołączam się do zachwytów kolorem Twoich przetworów...sssssoczysta czerwień ,ślinotok murowany.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dżemik wygląda niezwykle smakowicie :o)
    Moje dziewczyny ze smakiem pałaszują kromeczki z dżemem
    Pozdrawiam weekendowo

    OdpowiedzUsuń
  16. Dżemik wygląda super :) a Twoje zdjęcia jak zwykle powalają uroda :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam serdecznie!Całkiem przez przypadek natrafiłam na tegoż pięknego bloga i na pewno zawitam tu jeszcze nie raz. Jeśli chodzi o truskawki i dżemy to u nas uwielbiają je wszyscy, takiej kompozycji, jeszcze nigdy nie próbowałam.
    A przeglądając poprzednie posty natrafiłam na taki, w którym opisywałaś, iż w zapachu piwonii mogłabyś się wykąpać, i tak się uśmiechnęłam, bo ja właśnie jestem w nim wykąpana;-) Yves Roche ma teraz serię piwoniową, jest na prawdę świetna i to nie żadna reklama nie mam nic wspólnego z tą firmą, no oprócz piwoniowych kosmetyków;-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Moje dzieci raczej wszystkożerne, więc dżemy też łykają. A zdjęcia kwiatków- urocze.
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin

https://www.instagram.com/home_fragrance/