Ukojenie

by - 14:35:00


,,Gdy mi serce tęsknota zalewa
gdy mi brzydnie cały ludzki świat-
idę w las , gdzie słodko szumią drzewa,
gdzie radością dyszy każdy kwiat...




Każdy ptak o miłowaniu śpiewa,
czarodziejsko szemrze leśny zdrój...
Złote słońce gęstwiny olśniewa...
Brzęczy w słońcu złotych muszek rój...


(...)
Jakiś dziwny urok padł na ziemię
przechodzoną z uśmiechniętych snów...
Cisza słodka, woniejąca drzemie
śród paproci i wilgotnych mchów...






(...)
Rzeka śpiewa o szczęściu i płynie...
Nad jej brzegiem szedłem w leśną dal,
aż zgubiłem się w leśnej gęstwinie,
aż zgubiłem z serca dawny żal...

/,,Ukojenie,, Julian Ejsmond/ 



Spokojnej niedzieli i udanego wypoczynku



You May Also Like

9 komentarze

  1. Piękne zdjęcia i pyszne ciacho ;))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma to jak leśne ukojenie a potem powrót na domowe wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie! Też uwielbiam wypady nad rzekę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały wiersz, spisuję, bo nie znałam. Jak mi tego ukojenia brakuje - a tu dźwigi przed oknami, praca korpoludka, warszawska poranna bieganina i brudne, wielkie miasto. Znieczulica ludzka i jakieś takie zniewolenie. Dlatego patrzę na Twoje zdjęcia i myślę, co w obecnej sytuacji mogę zmienić. Ściętych drzew nikt nie zwróci, ale można przecież zaplanować jakiś wyjazd za miasto. Tego będę sie trzymać. Pozdrowienia! Dobrego tygodnia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dominiko, my mieszkamy (albo mieszkaliśmy, ta przestrzeń niestety stale się kurczy)w pobliżu jednej z najbardziej zielonych części miasta. Mamy również to szczęście, że wieczorem wystarczy przejechać kilka kilometrów i jesteśmy na łąkach.
      Jednak nawet to, nie rekompensuje tęsknoty za bliskością natury i ciszą.
      p.s. Wiersz pochodzi z starego tomiku ,,Piękna jesteś ziemio moja ojczysta,,
      Mój egzemplarz prawie się rozpada, ale do lubię do niego wracać...niektóre z rymów czytane w odpowiednim czasie, nabierają nowego sensu.

      Usuń
  5. Pięknie wyciszyłaś kadrem i słowem.Roksana

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ widoki. Siedziałabym tam dzień i noc wśród tych kwiatów i wsłuchiwala się w szum wody.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin