Książki dla dzieci pod choinkę cz.3

by - 03:09:00


Witajcie,
Jednym z najprzyjemniejszych cyklów na blogu, jest ten o książkach świątecznych.
Rokrocznie, staram się pokazać Wam, lektury które przykuły moją uwagę i które będą umilały najbliższym mi dzieciom, nadchodzący czas.

Uprzedzam że niektóre z pozycji udało mi się znaleźć w stacjonarnej księgarni.
 Szukając dla Was przydatnych linków, miałam problem z wyszukaniem pojedynczych książek.
Warto jednak odświeżyć niektóre z tytułów, zwłaszcza że istnieją jeszcze instytucje takie jak biblioteka ;)

 


IDZIE ZIMA
Tadeusz Kubiak
 Wydawnictwo Zysk i S-ka



 Zbiór zimowych wierszyków, okraszony retro ilustracjami.
Miłym zaskoczenie był  fakt ,że niektóre zwrotki są mi znane.
Być może to przedszkolne wspomnienie (?)



Książeczka kryje w sobie urok dawnych lat.
Dzięki niej, młodym czytelnikiem zapozna się ze wszystkimi urokami zimy (bałwanki, jazda na łyżwach i sankach). 
Polecam rodzinne czytane wierszy, jako receptę na wyczarowanie wyjątkowego nastroju.



,,Idzie Zima,, znajdziecie  tutaj



ZIMOWE PRZYGODY JEŻYKA SPOD JABŁONI
Alicja Ungeheuer 
Wydawnictwo Skrzat



Jeśli ma się w domu wielbiciela jeżyków wszelakich , trudno przejść obojętnie obok takiej książki.
Zwłaszcza że pozycja jest kontynuacją, pierwszej części którą mamy na stanie.
O czym jest ta opowieść? O grupie przyjaciół (zwierzątek) i relacjach między nimi.
O tym że warto być miłym i prosić o pomoc, kiedy wymaga tego sytuacja.
Czytelnik poznaje wartość prawdziwej przyjaźni.



Większość rozdziałów to osobne historyjki, zgrabnie zebrane w całość.
Myślę że ta o nowym mieszkańcu ogrodu, najbardziej zaintryguje Wojtusia


,,Zimowe przygody Jeżyka spod jabłoni,, znajdziecie tutaj



24 DNI DO WIGILII. JAK CIEKAWIE SPĘDZIĆ TEN CZAS.
Karine-Marie-Amiot
Wydawnictwo  Olesiejuk



W tym zwariowanym świecie,  nie każdy ma czas na zmajstrowanie rozbudowanego kalendarza adwentowego.
Ta książeczka może być jego substytutem.


Na każdej stronie, autorka podpowiada jak umilić sobie czas oczekiwania na Boże Narodzenie.
Książka bardzo kolorowa , wymownie ilustrowana.

,,24 dni do wigilii. Jak ciekawie spędzić ten czas,, znajdziecie tutaj



RENIFERY ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA
Green Rod
Wydawnictwo Arkady



Wszyscy znają Mikołaja , ale kto zna renifery?
Widzieliście w noc grudniową spadający z nieba gwiezdny pył?


Ta pozycja to kompendium wiedzy na temat futrzanych przyjaciół zamieszkujących biegun.
Po przeczytaniu książki będziecie wiedzieć jak to jest z lądowaniem reniferów na dachu, co jest ich przysmakiem, a który w zaprzęgu to największy ciamajda ;)


Grube kartki z mnóstwem zakładek , dodatkowych skryptów i wyjątkowym liternictwem , 
sprawiają że obcowanie z lekturom staje się przyjemniejsze.

,,Renifery Świętego Mikołaja,, -kupione w stacjonarnej księgarni. Niestety nie znalazłam linku,
 może Wy będziecie mieć więcej szczęścia ;(



MROŹNA NOC. OPOWIEŚCI Z PARKU PERCYEGO
Nick Butterworth
Wydawnictwo Ameet


Zimowa książeczka dla najmłodszych.
Prosta opowieść rozbudzająca wyobraźnie... i ilustracje...
Zwierzątka wyglądają na nich tak, że chciałoby się wszystkie przytulić.
Zwłaszcza że zima spłatała im figla i szukają schronienia.




To część serii ,, Opowieści parku Percyego,,
Fantastycznie czyta się zwłaszcza kiedy za oknem pada śnieg.
Na końcu książki niespodzianka-plakat z milusińskimi bohaterami.

,,Mroźna noc. opowieści z Parku Percyego,, znajdziecie tutaj i kolejne części tutaj



BEZSENNIK. GWIAZDKA Z NIEBA.
Lilianna Fabisińska
Wydawnictwo Dolnośląskie



Jak się zapewne domyślacie, Mikołaj ma duży rozrzut wiekowy podopiecznych ;)
Książki nie czytałam , dlatego trudno o subiektywną ocenę , ale patrząc na recenzję z tyłu książki wydaje mi się że powinna trafić w gust Podlotka.


Myślę że przygody ze szczyptą świątecznego klimatu, będą dla Oli miłą odskocznią od codzienności.
Zdradzę Wam że dostanie jeszcze jedną książkę...ale nie napisze jaką, bo ,,sroka,, może tu zajrzeć przed 6 grudnia,, ;)

,,Bezsennik. Gwiazdka z nieba,, znajdziecie tutaj


Mam nadzieję że co poniektórym pomogłam w wyborze.
Pozdrawiam i życzę chwili z ulubioną lekturą

You May Also Like

17 komentarze

  1. Takie książeczki są zawsze świetnym prezentem mikołajkowym- budują nastrój przed świętami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnym prezentem dla dzieci i dorosłych;)
      Uwielbiam świąteczne, wspólne czytanie!

      Usuń
  2. Przepiękne zdjęcia i przepiękne książki! Szkoda, że moja mała kuzynka nie czyta, bo nie mam komu żadnej takiej kupić. No, chyba że sobie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas wręcz przeciwnie, dzieci do obdarowania nie brakuje. Kiedy zaczęłam pakować upominki mikołajkowe, pokój wyglądał jakbym szykowała paczki dla klasy ;)

      Usuń
  3. Dziękuję za podpowiedź będę widziała jaka bratankowi kupić książkę.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas jedną z takich książek są zakamarkowe pozycje w 24 rozdziałach, na każdy dzień fragment książki. Był już Prezent dla Cebulki a w tym roku będą Święta dzieci z dachów :) Takie książki idealnie nastrajają ten magiczny wyjątkowy grudniowy czas wyczekiwania...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tej pierwszej książce słyszałam , podoba mi się ale uznałam ze Wojtek jeszcze za mały. Drugi tytuł zagadkowy, dziękuję za podpowiedź może w przyszłym roku się przyda ;)

      Usuń
  5. Książki są wspaniałymi prezentami na każdą okazję i bez okazji też. Ja chętnie poczytałabym o reniferach, właśnie pisałam u mnie, że w tym roku jakieś eleganciki mi się trafiły;)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie idę zajrzeć do Ciebie ;)

      Usuń
  6. Szczęśliwe te Twoje dzieciaki, że mają Mamę dla której książki są nieodłącznym elementem życia. Fajna z Was rodzinka i bardzo lubię Was podglądać, przyznaję bez bicia;-)))
    Miłych chwil z ciekawymi książeczkami życzę i buziaki ślę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy Florentyno...aż się zarumieniła. Zawsze jesteś miłym gościem w blogowych progach.

      Usuń
  7. Super!!1 Gotowe pomysły na prezenty :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się jeśli pomogłam w wyborze.

      Usuń
  8. Dobrych parę lat temu,kiedy to synuś zaczynał przygodę z książką(uwielbiał króliczki),udało mi się kupić w prezencie gwiazdkowym "Powiastki"Beatrix Potter.Pięknie wydana-w twardej okładce,obwoluta i do tego w pudełku.Cudowne tłumaczenie:M.Musierewicz i J.Stokłosy.I choć wyrósł już z "{króliczków",ta właśnie książeczka zapoczątkowała miłość do słowa pisanego.Pięknych chwil świątecznych z tą właśnie książeczką nigdy nie zapomnę(choć co roku była nowa)Ta była tą pierwszą.I wiesz Małgosiu,syn ostatnio kupił "Gwiazdkowe przyjęcie królików" w oryginale(anglojęzyczna)tej samej autorki(sentyment). Byłam pewna że "wyrósł z króliczków" Roksana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Roksano, być może Cię zaskoczę , ale ,,Królik Piotruś ,,to właśnie jedna z pierwszych książek Wojtusia (wspominałam o tym na blogu). To rzeczywiście piękny prezent!
      Miód na moje serce, kiedy czytam że dzieci potrafią docenić starania rodziców i zapadają im w pamięci podobne szczegóły.

      Usuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin