Pasowanie na przedszkolaka

by - 05:33:00


Wojcieszek jest już pełnoprawnym przedszkolakiem.
Przysięgał że będzie chętnie uczęszczał do placówki, słuchał wychowawczyni i sprzątał zabawki.
Przekonamy się w praktyce, czy to tylko puste frazesy...czy jednak słowa Siostry Dyrektor zapadły w pamięć.



Po przedstawieniu które przygotowały dzieci, jestem pełna podziwu dla Pani Sabinki.
To mistrzostwo, ogarnąć taką grupę maluszków.
Rodzice nie kryli wzruszenia i uśmiechów, kiedy ich pociechy podczas śpiewów, kołysały spódniczkami, drapały się po nogach ( że też mama musiała te ,,swędzące ,, rajstopki ubrać)...dłubały w nosie i robiły ,,trąbkę ,,z rączek (to Wojtek)



Jedna z dziewczynek po skończonym wierszyku, znudzona zapytała wychowawczynię (suflerkę) bez cienia zażenowania ,,możemy już skończyć bo nas nóżki bolą?,,

Uwielbiam dzieci za ich niepohamowaną szczerość ;)


Po artystycznych popisach, ,,Maczkom,, należała się nagroda.
Dla przedszkolaków przygotowaliśmy poczęstunek i drobne upominki.
Dobrze że razem z Grześkiem mieliśmy okazję uczestniczyć w uroczystości-wspomnienia bezcenne!





A teraz druga część programu.
 Książki które zakupiliśmy latem, a obok których trudno przejść obojętnie.
Jestem przekonana, że zaciekawią każdego kilkulatka, doskonale pasują do klimatu posta.



PRZEDSZKOLUDKI 
STO RADOŚCI I DWA SMUTKI
Agnieszka Frączek
Książkę znajdziecie w wydawnictwie bis



Kiedy myślę o tytule, nasuwa mi się jedno stwierdzenie...jakim trzeba być fantastycznym, dziecięcym obserwatorem żeby napisać taką książkę!



Krótkie opowiadania poruszające przedszkolne tematy, wierszyki z zabawnym skojarzeniami, 
wywołującymi  uśmiech u małego odbiorcy.



Drogie mamy, jeśli Wasze dziecko nie pała miłością do przedszkolnego reżimu, warto zajrzeć do lektury. Oswoicie znaczki, leżakowanie i przede wszystkim dowiecie się jak to jest z tym piaskiem, co sam włazi do butów.


Znając już autorkę, drugą książkę kupiłam ,,w ciemno,,


A W MOIM DOMU CIEPŁO, CIEPLUTKO...
Agnieszka Frączek
Książka do kupienia w wydawnictwie AMW


Każdy dorosły wie, że dom to nie tylko cztery ściany i modna tapeta.
Rymowane wierszyki są jak opis elementów, które tworzą najbezpieczniejsze miejsce na ziemi.



Mama, która tuli jak nikt inny i tata potrafiący zmajstrować mamuta.
Dziadek (wspomnienie) babcia i siostra z głową w chmurach.
Stary stół znający rodzinne sekrety
Kwintesencja miejsca, do którego chcemy wracać.



Książka idealna na prezent.
A!...A propos prezentów.
Mam już przygotowane dla dzieciaków, książkowe upominki świąteczne,
więc w listopadzie zdradzę Wam kilka moich propozycji.
Tylko razem z Mikołajem  muszę  obmyślić sposób, jak to sprytnie zrobi, żeby nie popsuć niespodzianki.


 

You May Also Like

12 komentarze

  1. Książki już sobie notuję, wspaniałe, a panią Agnieszkę Frączek bardzo lubimy :-) zdjęcia cudne, jak zawsze u Ciebie. U nas pasowanie na przedszkolaka za trzy tygodnie. A ja się uaktywniłam w teatrzyku rodziców i szykujemy dla przedszkolaków występ. Fajnie, jak się chce chcieć i Paniom Wychowawczyniom, i Rodzicom. U nas będzie też kiermasz świąteczny. Tak sobie patrzę na te książki dla dzieci i myślę-niejedną ilustrację możnaby wsadzić w ramkę i powiesić. Wspaniałe są! Fajne takie przedszkola jak u Wojcieszka. Mój Jasio tez super trafił i niedługo pewnie ja-matka wariatka ;-) zrobi tam też x zdjeć synkowi. Przeżywa się na nowo przedszkole dzieci :-))) Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fantastycznie! Koniecznie zdaj relację jak wypadło przedstawienie i jak główni zainteresowani. Dzieci to najwdzięczniejsza publiczność.
      U nas podobnie, rodzice chętnie zaangażowali się w przygotowania. Panująca po występach atmosfera, pozwoliła lepiej się poznać, wymienić spostrzeżeniami i planami na przyszłość. Na samą myśl o kolejnych, przedszkolnych przedsięwzięciach jestem pełna optymizmu i cieszę się na współpracę.
      Dominiko, podobne przemyślenia mam na temat ilustracji. Zwłaszcza obrazki z książki ,,A w moim domu ciepło, cieplutko...,, można oprawić ;)

      Usuń
  2. Gratulacje!!! Wspaniałe wydarzenie:)
    udanego weekendu dla Was:)

    OdpowiedzUsuń
  3. pierwszy prawdziwy krok w "doroślejsze" życie, brawa dla Wojtusia !!!
    a książki sama bym przeczytała, chociaż i mój starszy syn też by po nie sięgnął ...

    OdpowiedzUsuń
  4. Przypominasz mi zawsze swoimi postami o moich w przedszkolakach i jak to szybko zleciało,należałam do pierwszej trójki matek wariatek chyba w całej szkole nie tylko w klasie czy grupie .Moja mama kiwała głową pytając kiedy znajduję czas jeszcze i na to ,a ja całymi nocami szyłam stroje , gromadziłam i kleiłam dekoracje,kupowałam mini mini nagrody dla rodziców,czasem były ogromne wzloty a czasem załamywałam ręce jak "mamusia" przyjechała na ognisko i przesiedziała je w samochodzie,mamy co wspominać , z mężem jeżdziliśmy po lesie zakopywaliśmy listy i skarby do zabawy w podchody,przebieraliśmy się razem z dziećmi itd ale to przecież te dzieci dla nas były najważniejsze ich reakcje opinie i dziś wspominam jak super z nami współpracowały bo wiedziały że będzie fajnie.Gdy skończyła się podstawówka brak nam było wyjść do szkoły na koncert kolęd,chóru,mini listę przebojów,wierszowisko.Ostatnio trzyma się mnie takie powiedzenie że na wszystko przychodzi czas, tamten czas był super fajny.Acha chciałam jeszcze dodać że to dzięki super ludziom ,rodzicom,Paniom i p.dyrektor dla której ta szkoła i dzieci były najważniejsze.A teraz....no zaśpiewają......kolędy w wigilię,ale dobre i to , już nie długo.Pozdrawiam!
    AAAA książeczkę na pewno kupię maluchowi w rodzinie ale najpierw sama przeczytam bo wierszyk Stół mi się b.spodobał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od kiedy Olcia poszła do przedszkola zaangażowałam się jako rodzić i ogarniałam tzw. zaplecze. Z perspektywy czasu wiem ,że dzięki temu poznałam przyjaciół (nawet całe rodziny) z którymi wychowywała się córka. Dobry kontakt wśród dorosłych pozwalał nam wspólnie rozwiązywać problemy...chodź wiem że z relacjami wśród rodziców bywa różnie.
      p.s. ,,Stół,, to jeden z ulubionych wierszyków Wojtka ;)
      Wydaje mi się że mam szczęście do ludzi.

      Usuń
  5. Bardzo ciekawe propozycje, idealne na mikołajkowe prezenty! Dziękuję za inspirację! Pozdrawiam Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu, o mikołajkowych prezentach będzie dodatkowy post.

      Usuń
  6. Dziękuję za książkowe inspiracje :)))). Uwielbiam książki dla dzieci. Mogłabym je kupować codziennie... Muszę zaopatrzyć się w te polecane przez Ciebie, bo widzę, że idealne dla przedszkolaków, a wierszyk o mamie bardzo mnie wzruszył... ;). Moja Hania też miała pasowanie na przedszkolaka. Niestety w naszym przedszkolu rodzice nie mogą uczestniczyć w tej uroczystości. Na fb jest filmik i tyle. Mimo to jestem z niej bardzo dumna, a zdjęcie z dyplomem zrobiłyśmy w domu ;). Bardzo lubię oglądać Wasze domowe kadry. Stworzyłaś swoim dzieciom ciepły, przytulny dom. Pozdrawiam Was serdecznie :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, w naszym przedszkolu nie mamy do dyspozycji mediów społecznościowych, jedynie na stronie placówki umieszczane są szczątkowe informacje.
      Dyrekcja uznała że ,,pasowanie,, to pierwsze i ważniejsze ,,święto,, przedszkolne wiec naciskała żeby rodzice towarzyszyli Maluchom.
      Dzieci zaprezentowały się uroczo!

      Usuń
  7. Mój synek też w tym roku poszedł do przedszkola. Bardzo się denerwowałam. Na początku było różnie. Gdy chciałam go zostawić na parę dni w domu z powodu uciążliwego kataru, to strasznie mi płakał, bo chciał do przedszkola. Słowo daję, nie sądziłam, że dożyje takich czasów.
    A proponowane książeczki warte uwagi :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justyno, u nas jest wręcz przeciwnie. Po chorobie ciężko wbić w przedszkolny rytm. Wojtek buntuje się żeby zostać w domu.

      Usuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin