Kwiaty na stole cz. 10 i nalewka kusząca kolorem

by - 04:17:00


Frezje już na zawsze będą mi się kojarzyły z dziecięcymi uroczystościami.
Komunie, chrzciny pachną frezjami.
Te delikatne kwiaty bezpardonowo wybiera się do miniaturowych bukiecików.
Tradycja?




U babci oprawione w ramkę , wiszą strzępy bukietu ślubnego mojej mamy...również z frezji.
Dodatek Asparagusu i nylonowych wstążek, były wówczas szczytem ekstrawagancji.



Właściciele kwiaciarni chcąc zatrudnić nowych florystów, zazwyczaj podsuwają kandydatom frezję. 
Nowicjusz może mieć problem z ułożeniem bukietu skrętoległego 
Kto zmierzył się z materią, ten wie o czym piszę ;)



I zapowiedziana nalewka.
Właściwie dwie , tylko na ,,ajerkoniak ,, nie będę podawała przepisu.
Kto ma ochotę ukręcić wódkę na żółtkach, z pewnością znajdzie podpowiedź u wujka Google.



Druga ,,Lodowa,, zachwyciła mnie lazurowym kolorem.
To nie blue curacao, smak charakterystyczna dla cukierków,, ICE,,

LIKIER LODOWY

SKŁADNIKI
450 g cukierków lodowych
 (polecam firmę Goplana,Wedel- nalewka będzie miałam wówczas intensywny kolor)
1 szklanka wody
600ml czystej wódki.

Cukierki rozdrabniamy mikserem i rozpuszczamy w szklance wody, tak by powstał syrop.
Po ostygnięciu dodajemy alkohol i gotowe.



Likiery to prezent.
Postanowiłam moim Jubilatką sprezentować karafki, a nie wypadało mi taki pustych wręczać ;)




A teraz uwaga ...


...komu na widok Rokoko zaświeciły się oczy ?
Kiedy wracając z Majówki, przy małym wiejski kościółku zobaczyłam staruszka z rozstawionym kramem, zapomniałam o wszystkich dietach.
Jak dobrze poczuć się dzieckiem !

You May Also Like

15 komentarze

  1. U mnie te chrupiące słodkości nazywały się - sktrzypki :)) ech... dzieciństwa smak :))
    Kompozycja z frezji na stole śliczna, bardzo lubię te delikatne kwiatuszki, a za zapachem wręcz przepadam. Jakiś czas temu miałam je w ogródku :)
    Świetny pomysł z karafkami z zawartością :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tej nazwy nie znałam.
      Wyhodowałaś frezje w ogrodzie! Muszę poczytać, może wyrosłyby w donicy ?

      Usuń
  2. W ogródku na rabatce :) Ale niestety przetrwały tylko jeden sezon...

    OdpowiedzUsuń
  3. Kamilo, a próbowałaś zrobić nalewkę z cukierków ,,Kukułek,,? Jeśli lubisz Ajerkoniak będzie Ci smakować. Miłej niedzieli
    Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu próbowałam podobnego likieru. Rzeczywiście pyszny.

      Usuń
  4. Uwielbiam likiery, mój teść robi kawowy, a ostatnio piłam waniliowy, był boski.Fajny prezent taki likier w karafce.Kwiatki śliczne!
    Pozdrawiam cieplutko.Miłej niedzieli :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ,,kawowy,, to coś dla mnie! Uwielbiam Sheridan,s.

      Usuń
  5. WOW! nie wiem gdzie oczy podziać. Frezje są przepiękne, zapach aż do mnie doleciał. Zawsze je lubiłam.
    Kramik z cukierkami przeuroczy, pewnie bym się skusiła a likieru też bym się napiła. Dostałam kiedyś od psiapsiółki nalewkę truskawkową z miętą, pijemy po kieliszeczku od wielkiego dzwona, żeby za szybko nie ubyło. To zawsze dobry prezent, zwłaszcza samoróba (nie mylić z samogonem).
    Ściskam mocno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tak wydzielałam sobie nalewkę z poziomek leśnych. Pyszna, tylko produkcja odeszła w zapomnienie. Krzaczki owoców tak zarosły ,,samosiejkami,, że nie sposób uzbierać odpowiednią ilości...A te ogrodowe to nie to samo.
      Dobry samogon nie jest zły, o ile odpowiednio dawkowany :)))

      Usuń
  6. Uwielbiam frezje. W zeszłym roku pięknie zakwitły mi w ogrodzie. Nie wiedziałam wtedy, że taki z tym problem i może dlatego się udały :D W tym roku wsadziłam do donicy - zobaczymy co z tego będzie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja w tym roku wyjątkowo poeksperymentowałam na balkonie. Zobaczymy co z tego będzie :)

      Usuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin