Książka o ,,kolczastym ,, przyjacielu

by - 08:52:00


 Wielokrotnie wspominałam Wam, że Wojtek pała miłością do jeży wszelakich ( tych pluszowych w szczególności). Przeglądając ilustracje w książkach, bystre oczka potrafią wypatrzeć, najmniejsze nawet stworzonko. Takie natręctwo.
 Olka zwracała uwagę na psy, córka szwagra na buty (było to o tyle zabawne, że robiła to z dziecięca śmiałością w miejscach publicznych), Wojtek aktualnie lubuje się w jeżach.
Widząc jaką frajdę sprawiają mu zwierzątka, szukałam odpowiedniej lektur z kolczastym, głównym bohaterem.

 
Oprócz wierszyków Wandy Chotomskiej, której dorobek bardzo cenię (,,Przygody jeża z pod miasta Zgierza ,, ,,30 lutego,,) i Doroty Sumińskiej  (,,Wierze w jeże,, ,,Jak jeż Jerzy został tatą,,)
 trudno było znaleźć odpowiednie tytuły (do książek znanej Pani weterynarz musimy dorosnąć).



I tak jak to zazwyczaj w życiu bywa , o zakupie nowej pozycji do biblioteczki malucha, zadecydował przypadek. W jednej z sieciowych księgarni, wpadła mi w ręce książeczka  Christiany Butler w języku niemieckim. Miła pani z obsługi poinformowała mnie o przekładzie (niestety niedostępnym). I kiedy kilka dni po tym zdarzeniu,  zajrzałam do konkurencji z zamiarem zakupu całkiem innej lektury, omal nie krzyknęłam  kiedy znalazłam ZIMOWY DZIEŃ.
To prawda że czasem potrafię cieszyć się jak dziecko ;)


Prosta historyjka o małym zwierzaczku , który wędrując w poszukiwaniu schronienia, pomaga swoim przyjaciołom (myszce , sarnie, wydrze). Czytelnik śledząc opowiadanie o jeżyku , przekona się że dobre uczynki wracają i to z podwójną siłą.


Dodatkowo, sympatyczny główny bohater ubrany jest w welurowe ubranko, które sprawia że Wojtek głaszcze i przytula jeżyka, przy każdej przewróconej karcie.
Wspaniale czyta się z dziećmi, siedząc w domowych pieleszach i nasłuchując ukradkiem hulającego wiatru.
 Szuuuuu...i miejmy nadzijeę że wirusy pójdą precz ... tym razem poległ tato.

You May Also Like

15 komentarze

  1. Śliczne ilustracje!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam! czytaliśmy z synkiem jeszcze jedną część tej książki, warto poszukać ;-) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeglądałam w internecie, niestety do dostania chyba tylko na portalach aukcyjnych.

      Usuń
  3. Polecam "Tajemniczy kapelusz" Mariusza Niemyckiego oraz "Przygody jeżyka spod jabłoni" Alicji Ungeheuer-Gołąb dla dzieci+3 wydawnictwa Skrzat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję ! Polecone tytuły zapiszę i z pewnością powęszę ;)

      Usuń
  4. Każdy ma jakieś hobby ;) jeżykowe jest bardzo słodkie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami sama żartuje ,że rzuciłam na Wojtka klątwę , szyjąc broszkę do wózka ;)

      Usuń
  5. Moje dziecko miało "fioła" na punkcie gwiazdek, wszędzie je widział: "gia-gia"! Jeżykowe szaleństwo wspaniałe, a książeczka nęci. U mnie teraz na topie Franklin i Kubuś Puchatek. Ciągle się zastanawiam ile z tego rozumie, ale chętnie czytamy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ,,Gwiazdeczki,, to również osobliwe !
      Historyjki o żółwiu przerabiałam z małą Olą (obydwie lubiłyśmy)...,,Franklin chce mieć zwierzątko,, ,,Franklin i prezent świąteczny,, mogłabym recytować ;)

      Usuń
  6. Uwielbiam takie książki :)))). Pozdrawiam Was serdecznie
    P.S. U nas wszyscy chorowali oprócz taty ha ha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas podobnie, tatę omijały choroby -aż do minionej niedzieli ;)
      p.s Zaglądałam do Waszego przytulnego mieszkania.

      Usuń
    2. Bardzo się cieszę :)))). W przyszłości chciałabym zmienić meble w naszym pokoju na białe z serii hemnes z ikei, a u dzieci wymienić regał i komodę Mikołaja na jakąś pojemną szafę, ale to dopiero jak będą pieniążki. Na razie jest tak jak widziałaś na zdjęciach. Dziękuję za odwiedziny :))))).
      Pozdrawiam cieplutko
      Ola

      Usuń
  7. Super, że Wojtuś wybrał sobie takie nietypowe zwierzątko. Niech mu się to utrzyma jak najdłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne książki! Cudne jeżyki - też mam do nich słabość :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudna książka, chyba pora ją wpisać na listę do kupienia :)
    Naslonecznej.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin