Słodycz ostatnich dni

by - 22:41:00



Im jestem starsza , tym bardziej fascynuje mnie alchemia zmieniających się pór roku.
W mieście tak łatwo przeoczyć ten naturalny porządek świata.
Staram się by każdy miesiąc przywitać z należytymi mu honorami.
Listopad to czas zapachów ...mandarynki, pieczonych jabłek, grzanego wina i cynamonu.
Z uporem maniaka roztaczam woń olejków eterycznych, wosków, lub przygotowuję desery , które potrafią  swoim aromatem przywitać gości już na półpiętrze.
 Dom zaprasza by w nim pomieszkać.


O miodowych delicjach czytałam na blogu Green Canoe.
Muszę przyznać ,ze kombinacja z orzechami włoskim to również mój smak ;)
Jednak przygotowując tegoroczną porcję zmieniłam skład z uwagi na najmłodszego degustatora , dodając do miodu cynamon i  posiekane płatki migdałów.
Pycha! Wystarczy kubek ciepłego mleka, kromka posmarowanego, świeżego chleba, 
by zaspokoić ochotę na małe co nieco.


 Idąc o krok dalej, polecam tenże specyfik wykorzystać podczas pieczenia jabłek.
Pokrojone na plastry owoce, warstwowo smarujemy miodem, by po wyciągnięciu z piekarnika jabłka rozpływały się w ustach
 (dosłownie -patrz zdjęcia poniżej)


 Mam nadzieję ,że w ten prosty sposób zainspiruję Was do tworzenia własnych kulinarnych kompozycji .
Jeśli w Waszym pamiętniku smaków, zapisane są podobne aromatyczne desery, chętnie podchwycę ;)


You May Also Like

17 komentarze

  1. O matko jakie pyszności!!! <3 teraz to się obśliniłam ;) miłego piatku!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kusisz, kusisz- i jak tu schudnąć ? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eee tam... to takie zdrowe ,,słodycze,, ;)

      Usuń
  3. Mniam mniam mniam ale słodkości :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie i pachnąco u Ciebie:) Aż się dziwię, że u nas tak nijako...czas to zmienić. Dziękuję za inspirację:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. ale smakowitości! :) oglądając Twoje zdjęcia, mogę sobie jedynie wyobrazić jakie towarzyszyły im zapachy
    Narobiłaś mi smaka Kobitko! :P
    Buziaki!
    B.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudownie i juz tak bardzo świątecznie :-) super! Ale narobilas ochoty na te cudowności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paula Pearls, a to mnie rozbawiłaś ...ten świąteczny nastrój (jeszcze )nie był zamierzony ;)

      Usuń
  7. Wygląda apetycznie. Pamiętam że było coś w Green ale jakoś nie zwróciłam wtedy uwagi na to. Dużo zachodu z tym czy szybko idzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ania, jeśli masz w posiadaniu płynny miód, wystarczy połączyć składniki. To dobry i zdrowy zamiennik nutelli-moje dzieciaki uwielbiają !

      Usuń
  8. piszesz na blogu ,to co ja mam w głowie , ale nie potrafię tego ująć w takie piękne słowa - i do tego ta muzyka i zdjęcia - podziwiam !!! - pozdrawiam listopadowo, ale nie ponuro - każda pora roku jest piękna !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniko, dziękuję...takie komentarze dają mi poczucie ,że jednak warto prowadzić bloga ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  9. Wiadomo pogoda nas nie rozpieszcza, brak słońca nie ułatwia, ale od czego kreatywność, by się rozgrzać i poprawić nastrój. Listopad to dla mnie spokojny miesiąc, rozpoczyna się refleksyjnie wspomnieniem Wszystkich Świętych i Zaduszkami. Potem drzewa już nieodwołalnie w tym roku gubią ostatnie kolorowe liście, robi się coraz bardziej mokro, ale wreszcie jest czas na spokojne wylegiwanie pod ciepłym kocem, zaległe książki i czasopisma, robótki ręczne i przeróżne kreatywne domowe zajęcia, na dobry film, rozmowę, spotkania. To miesiąc gdy herbata smakuje inaczej, bardziej jej potrzebujemy, w różnych rozgrzewających kompozycjach i dodatkach. A gdy zmęczeni wracamy z pracy, mamy ochotę na coś słodkiego a sił i czasu mało na szarlotkę, zawsze można zrobić np. szybkie jabłka pod kruszonką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy pory roku przeplatają się z naszym życiem, mam wrażenie że przyroda jest mi bliższa...tak łatwo pewne rzeczy przeoczyć, zwłaszcza teraz, w czasach rozpędzonych jak roller coaster ...

      Usuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin