Jesieni ...ciąg dalszy

by - 03:00:00


 W tym roku przegrałam walkę ze szkodnikiem konsumującym pelargonie i zamiast inwestować w kolejny owadobójczy specyfik, zamieniłam kwiaty na wrzośce.



 Chryzantemy dostałam w prezencie od znajomej ogrodniczki i tym sposobem na balkonie rozgościła się jesień...



 ...której ,,długie macki,, wpraszają się do domu ;)



 Gdybym miała wybrać jedną roślinę , której nie może zabraknąć w sezonie , bez wątpienia byłabym nią kocanka. Dla niewtajemniczonych czytelników bloga, post ubiegłoroczny (klik)



 A propos jesieni- pytałyście o to, czy z kasztanów powstaną ludziki?
Majsterkowania z zapałkami nie będzie, a i z samymi zbiorami trzeba uważać , gdyż w praktyce wygląda to tak. Wojtuś trzy kasztanki wrzuca do miseczki , czwarty wkłada do buzi....
Potrzeba matką wynalazków!
,,Poświęciłam,, nogawkę od nylonowych rajstop i wypchaliśmy ją darami jesieni. Gdy ta forma zabawy znudziła się synkowi, przesypałam kasztany do małej poszewki zasuwanej na zamek i deptaliśmy po niej bosymi stopkami. (to taki odpowiednik ,,przedszkolnych,, poduszeczek wypełnionych grochem).
Nie jest to może zbyt odkrywcze, ale wiem że kiedy temperatura znacząco spadnie i wyjścia na spacery trzeba ograniczyć, każde pomysły na zabicie dziecięcej nudy są bezcenne ;)


 Pozdrawiam serdecznie, życząc udanego tygodnia !

You May Also Like

16 komentarze

  1. Uwielbiam jesienne kwiaty :) choć takiej jesieni jak dziś u mnie (deszcz!) nie cierpię!
    Uściski dla Was!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas dziś pogoda względna, ale podobnie rozchlapanych ulic nie lubię.

      Usuń
  2. Jesień pełną gębą! I winobluszcz już pięknie się przebarwia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpiękniej wygląda jesienią , chodź pomału zaczął gubić liście.

      Usuń
  3. Piękny ten jesienny balkon. Ja muszę ciut uzupełnić moje wrzosowisko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda tylko ,że czas spędzony na nim ogranicza się jedynie do rozwieszania prania i niedzielnej kawy (o ile pogoda na nią pozwala)

      Usuń
  4. Podoba mi się jak rośnie winobluszcz w tej drewnianej osłonce. Czy zastosowalas tam zwykłą ziemie ogrodnicza? Ile lat rośnie w takich warunkach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Winobluszcz rośnie u mnie już trzeci rok (w zwykłej ziemi balkonowej) i świetnie sobie radzi.

      Usuń
  5. Mam nadzieję że jesień będzie słoneczna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby powtórzył się zeszłoroczny scenariusz...

      Usuń
  6. Te kolory naszej polskiej złotej jesieni ! zachwycają :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny jest ten pokrowiec na leżak:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kamilko piękna ta wasza jesień..balkonik to prawdziwy tajemniczy ogród;-)niestety też ubolewam , że kończy się czas przebywania 8 h na świeżym powietrzu;-(a Wasz Wojtuś to istny cukiereczek..pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze marzyłam o obrośniętej zielenią enklawie. Co prawda w wersji XXL , ale póki co cieszę się tym co mam ;)))
      Pozdrawiamy Was serdecznie

      Usuń
  9. Masz wspaniale ukwiecony balkon, tylko pozazdrościć takich widoków. Wojtuś nie skubie kwiatków? Ja nie mogłam przeżyć, że mi moje storczyki obskubał z pączków;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skubie ale już teraz głównie mięte -wie w której doniczce rośnie i mama nie grozi wtedy palcem...Naiwnie wierze ,ze po kilku wywróconych doniczkach czegos się nauczył ;)))

      Usuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin