Żonkile

by - 21:20:00

Właściwie , to chciałam Wam pokazać propozycje dekoracji wielkanocnego stołu , z jaskrami w roli głównej. Jednak w hurtowni jaskrów nie uświadczyłam (po co wcześniej zadzwonić?).
Za to mieli piękne piwonie, które pomimo swego uroku mało świąteczne mi się wydały.
Tak więc padło na ogólnie dostępne żonkile ;)


Niech Was ten asymetryczny kształt nie zwiedzie- kompozycja jest stabilna i łatwa w wykonaniu.
Wystarczy z gąbki do kwiatów żywych wyciąć walec, umieścić go w naczyniu gdzie żonkile będą mogły pobierać wodę. A następnie przyszpilkować kwiaty , w ten sposób by przykryć materiał roboczy tz. gąbkę

 Celowo (dla kontrastu )wybrałam stylizowaną paterę,
ciekawie przełamuje prostą formę roślin.
Układając bukiety z żonkili należy pamiętać o jeszcze jednej rzeczy-nie mieszamy ich z innymi odmianami!
Wytwarzają śluz, który nie sprzyja trwałości całej kompozycji.

Powymądrzałam się , a teraz czas na jakieś większe porządki.
Najpiękniejsze kwiaty nie będą się dobrze prezentować, na tle brudnych okien ;)))

You May Also Like

24 komentarze

  1. Świetny pomysł! Przecudne to wyglada:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe kompozycja. Bardzo pomysłowa.

    OdpowiedzUsuń
  3. wspaniała kompozycja!!!
    Wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna kompozycja. U mnie żonkile w doniczce. Kupiłam w poniedziałej, a dzisiaj już prawie wszystkie rozwinięte. A ja się bałąm czy do świąt się kwiatki pokażą.
    Pozdrawiam Was i miłych przygotowań życzę. Ja dzisiaj mam w domu odwiedziny armii ciasteczkowych dekoratorów więc nie sprzątam przed ich przyjściem bo będę miałą podwójną robotę.
    Pozdrawiam!
    Iza

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe i pomysłowe rozwiązanie, a żonkile wyglądają jakby stały zaczarowane bez żadnego podparcia:) Pozdrawiam Kasia:))

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo ciekawie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawa kompozycja i super efekt! Odrobina słońca na stole:)
    Dzięki za pomysł i ważne rady.

    Pozdrawiam
    Tomaszowa

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy wcześniej nie widziałam kompozycji wykonanej w ten sposób, jest przepiękna..<3 Podejrzewam, że zgapię ten pomysł. :)))))
    Wszystkie Twoje zdjęcia są po prostu przemiłe dla oczu!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają wspaniale!
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  10. woooow! przepiękna kompozycja!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł! Dzięi za rady odnośnie żonkili, nie wiedziałam, że nie można ich mieszać z innymi odmianami kwiatów. A miałam tak właśnie zrobić...

    OdpowiedzUsuń
  12. Dżońkile to nasze rodowe kwiatki ;) Mój kot niestety też je lubi, podziwiam zdalnie u Ciebie :)
    Na Święta kupiłam hiacynty... koty ich nie jedzą :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny pomysł. Wygląda bardzo elegancko i aż trudno uwierzyć, że to takie proste.

    OdpowiedzUsuń
  14. Super oryginalnie i ślicznie. Wesołych Świąt życzę !

    OdpowiedzUsuń
  15. Spokojnych i radosnych świąt Kochani !

    OdpowiedzUsuń
  16. witam ponownie :)
    Wczoraj dotarł wianek :) jest prześliczny- juz zdobi mój salon :)
    dziękuję serdecznie raz jeszcze :)

    Zdrowych i wesołych Świat dla całej Rodzinki :)
    zyczy
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko ciesze się bardzo ,że wianek dotarła cały ;)
      Pakowanie zostawiłam mężowi , więc nawet nie miałam okazji zaadresować przesyłki.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  17. Piękna kompozycja! W prostocie siła!
    Wszystkiego dobrego na czas świętowania!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Doslownie padlam jak to zobaczylam! Rewelacyjny pomysl I tak efektowie wyglada, musze koniecznie sprobowac! :)
    pozdrawiam cieplutko I zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin