Obrazki

by - 02:14:00





Zazwyczaj w styczniu, wyciągam na światło dzienne pudełko z obrazkami.
Olka dokłada do niego kolejny , kolędniczy egzemplarz , po czym segreguje i układa tekturki.
Jako dziecko robiłam to samo i chyba dlatego przypadła mi w udziale , część zbioru babci ;)






Najstarszy obrazek pochodzi z 1958r.
nie jest wiele wart , ale to jedna z pamiątek.
Na zdjęciu poniżej (w tle) Matka Boska Cygańska.
W rodzinnym domu , właśnie taka madonna spoglądała na nas ze ściany , i bardzo długo żyłam w nieświadomości  nie znając genezy jej wizerunku.
A muszę przyznać ,ze legenda z nim związana jest intrygująca. 
Zainteresowany odsyłam do wujka google ;)


You May Also Like

27 komentarze

  1. Wróciły wspomnienia z dzieciństwa, kiedy ksiądz podczas kolędy obdarowywał nas obrazkami, jako dziecko bardzo mnie to cieszyło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to chyba cieszy wszystkie dzieci:)

      Usuń
    2. Jak będę w moim rodzinnym domu to aż zerknę do tych zbiorów :)

      Usuń
  2. Ja robiłam to samo ze swoimi obrazkami i teraz Julcia tak zbiera swoje ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ojej przypomniały mi się dawne czasy jak jako mała dziewczynka bardzo cieszyłam się na każdy taki nowy obrazek... miałam ich całą kolekcję:) buziaki dla Ciebie na Nowy Rok!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również mam torebeczkę ze starymi 'świętymi' obrazkami, co roku dokładam nowe. Chyba je przejrzę, aby zobaczyć który jest najstarszy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaki piękny zwyczaj!!! :) Wspaniale wygląda taka pamiątka :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Swoich obrazków niestety nie mam, ale zbierać zaczynamy od tego roku. Mamy już dwa, w tym jeden nadgryziony przez Filipa. Mam nadzieję, że kiedyś będzie miał z nich wspaniałą pamiątkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamo Filipa, jestem przekonana, że będzie je przeglądał z takim samy zaciekawieniem, jak ja po wielu latach ;)

      Usuń
  7. o kurczę, faktycznie było coś takiego..ale ja zbierałam pocztówki z końmi. A moje Dziecko starsze zbiera...wszystko 8))
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paula , to chyba taki etap. Olce potrzebne jest dosłownie wszystko (od zużytej naklejki, po popsuty długopis).
      Kiedy tracę cierpliwość , złośliwie kwituję że jej pokój będzie niedługo wyglądał jak ,,graciarnia Tadka,, z bajki o ,,Psie Marcie,,.

      Usuń
  8. i ja mam takie pamiątkowe obrazki,.. po Babci, po Mamie :) piękne są :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też zbierałam obrazki i wkładałam do książeczki do nabożeństwa. A potem raz wypadła ta książeczka z malutkiej torebeczki w trakcie wakacji i się zgubiła, a cała kolekcja przepadła. I teraz jakoś smutno mi się obrazki kojarzą i nie lubię... Taka trauma z dzieciństwa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu w dzieciństwie zbierałam etykietki od czekolada (najbardziej cieszyły mnie te z własnym imieniem). Kolekcja była pokaźna , niestety nie wiem co się z nią stało...najprawdopodobniej ulotniła się podczas przeprowadzki.

      Usuń
  10. Piękne ! mi się trafiły takie stareńkie w książce o Św. Teresce które mam ze 100 at i w stareśkim modlitewniku, ale zbieramy wszystkie obrazki od ....zawsze ;)), piękny zwyczaj ;)
    uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uleńko, św. Tereska to patronka mojej Oli ;)
      Pamiętam ,że jej życiorys bardzo mnie poruszył, kiedy czytałam go po raz pierwszy

      Usuń
  11. :))) oj pewnie nie jedna z nas je zbierała :) z resztą u mnie to przeważnie "lądowały" do książeczki :) a jak chodziłam do podstawówki to zeszyt do religii się nimi wyklejało :>

    Szczęśliwego Nowego Roku!!! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dagmaro, pierwsza strona w zeszycie od religii -obowiązkowo z obrazkiem, podkreślona , pokolorowana (taki mały ołtarzyk stworzony przez dziecięce rączki). Fajnie się to wspomina ;)

      Usuń
    2. u mojej Julaski nadal się wkleja obrazki do zeszytu .. Po każdej wizycie księdza obowiązkowo .. I ja zbierałam :)) Fajne to były czasy ... Pozdrawiam w nowym Roku Kamilko !!

      Usuń
  12. Trafiłem tu przypadkiem z Google'a. Nigdy nie zostawiam komentów, ale tym razem zrobię wyjątek, bo blog jest cudowny, naprawdę. Co za piękne fotki doskonale oddające klimat ciepłego, przytulnego domu. Super robota, tak trzymaj! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje , miło mi to czytać.

      Usuń
  13. Fantastyczny blog! Dobrze, że na niego trafiłam. Mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko temu, jeśli go dodam do mojej listy najlepszych blogów o aranżacji wnętrz na http://agregator-blogow-aranzacja-wnetrz.blogspot.com/. Twój blog też będzie można znaleźć. Pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za informację, oczywiście nie mam nic przeciwko ;)

      Usuń
  14. Też gdzieś na strychu mam swoje pudełko z obrazkami :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. też mam takie babcine obrazki i też niedawno je przeglądałam... są przepiękne
    pozdrawiam jeszcze noworocznie całą Twoją Rodzinę i nieśmiało zapraszam do mnie http://dompachnacyjasminem.blogspot.com/
    Aga

    OdpowiedzUsuń
  16. Aga z pewnością wpadnę z rewizytą ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin