,,Zima na ramiona moje spadła, niewinnością białym śniegiem...,,

by - 03:23:00



Nieprawdopodobny poranek, (patrz post poprzedni),
czas w zawieszeniu, intymność chwili.
 Wiem że solidne pajdy z miodem i cynamonem (obowiązkowo popijane ciepłym mlekiem) 
staną się naszym zimowym rytuałem.



Kilka dni temu sprzątałam taras pełna przekonania że,
 kolejna  pora roku nas nie zaskoczy- zostawiłam większość roślin.
O ja naiwna ! 


 Dziś wystarczyło mi 5 minut, bym uciekła ze skostniałego balkonu ,
 niczym wystrzelona z procy ;)


...a w domu nadal jesień ...



Nie wiem czy Wam kiedyś pisałam, że najbardziej potrafią rozbawić mnie dzieci,
 ich sposób patrzenia na świat i wyobraźnia. 
Olinka oczarowana śniegiem, wrzasnęła uradowana kiedy tylko rozkleiła oczy
,,Przyjdzie do nas Mikołaj!,, 
i po chwili dodała całkiem poważnie
,,Tato musisz mi kupić nowe sanki , bo z tamtych na pewno wyrosłam,,


Przed momentem parzyłam kolejną herbatę.
Ola i kilkuletni  Piotruś śledzą spadające płatki śniegi,
 z przyklejonymi nosami do kuchennego okna.
Słyszę westchnienie małego chłopca i ogromny smutek w głosie
,,...a my jeszcze nie mamy choinki,,

Z ostatniej chwili 
Śnieg w dalszym ciągu pada (pardon sypie), wszystkie popołudniowe plany poszły w łeb.
Zima mi już nie straszna, dostałam od babci wełnianą zbroję...
..takie prezenty coraz bardziej mnie rozczulają...

 

You May Also Like

38 komentarze

  1. hehe dzieci potrafią być rozbrajające:)))))))))))))
    uśmiałam się z pomysłu z nowymi sankami i choinką!:)
    u nas też sypie mocno dzisiejszego dnia, ale wszystko topnieje...
    zima przyszła szybciej niż się spodziewaliśmy, ale ja liczę na to, że jeszcze jesień wróci. Bardzo ładne te świeczniki z cynamonem i kulami:) no i ta korona! marzy mi się:)
    miłego weekendu

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkła mam sporo , ale to z racji wykonywanej pracy ;)
    Scraperko, u mnie jest coraz bardziej biało( śnieg pada szybciej, niż topnieje).

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowita jest dziecięca logika i sposób postrzegania świata. Uwielbiam słuchać rozmów dzieci. Śnieg oznacza Święta i to jest urocze.
    przepiękny lampion i dekoracja ze świeczek - liści. Bardzo jesienna mimo pogody za oknem. pozdrawiam A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śnieg to święta i basta!
      Żeby tylko pani zima pamiętała o tym w grudniu.

      Usuń
  4. mój młody dzisiaj zobaczył snieg na ekranie monitora i ze smutkiem dodał, że u nas jeszcze go nie ma za oknem.... jak dla mnie nie musi jeszcze prószyć, ale radość dzieci taką chwila jest wielka, więc w sumie jutro może byc biało, tak na jeden dzień :)
    a o choince i sankach to tata z mama musza pomyśleć obowiązkowo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Pomału zaczęłam przymierzać się do zrobienia lampionu adwentowego, a z choinką jesteśmy ...hmmm...w lesie ;)

      Usuń
  5. Ja jeszcze w tym roku śniegu nie widziałam, jakoś się z nim mijam jeżdżąc między miastami, ale temperatura mnie trochę odstrasza- z domu nie chce mi się wychodzić brrrr

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też jeszcze nie mam choinki... Zrobiłam natomiast przegląd zimowego obuwia i na szczęście wszyscy mamy w czym chodzić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze zmianą garderoby zdążyłam, jako nadopiekuńcza mama boję się przeziembień ;)

      Usuń
  7. Ja na szczęście zabrałam w czas :P Pozdrowionka w to pierwsze zimowe popołudnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż...będę miała chryzantemy -złociste od mrozu ;)

      Usuń
  8. Ha ha wesole masz maluchy!
    Mnie tez rozsmieszyly...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeden ,,maluch ,, własny, drugi przysposobiony , bo pożyczony od sąsiadki ;)

      Usuń
  9. Ale się uśmiałam, ależ te dzieci są zabawne! U nas pada od samego rana, ale śniegu jeszcze nie widać, chociaż w powietrzu czuć zimowy chłód. Brrrr, idę zrobić herbatkę (zieloną z owocem pomarańczy) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj czułam powiew złowieszczego chłodu, jak widać przyniósł niespodziankę.

      Usuń
  10. dzieciaki sa swietne:))...super te szklane swieczniki:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też nie mam jeszcze choinki :-( Ja to nawet śniegu jeszcze nie mam... ale mrozik w nocy już był:) Pozdrawiam i ciepełka życzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dezel nie ciesz się zawczasu ;)
      Wczoraj zostawiłam komentarz pod norweskimi widokami Dagmary, a dziś ...o ironio !

      Usuń
  12. Ja mam dziś od rana dokładnie ten sam widok za oknami :)
    Patrzę, ale nie dowierzam...
    Pozdrawiam i ciepełka życzę, najwięcej tego w sercu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alicjo, takie dobre myśli są mi teraz bardzo potrzebne.

      Usuń
  13. i zaskoczyła Cie zima jak drogowców :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakże nam ten dzisiejszy śnieg pokrzyżował plany, aż się pozłościłam, ale po przeczytaniu wniosków dziecięcych przeszła mi cała złość, po prostu się rozbawiłam :o)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne teksty:-) u mnie też choinki brak, choć już mam ochotę ją ugościć:-)
    Cieszy mnie zima:-)pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu , z myślą o choince kupiłam dziś pierwsze bombki. Nie mogłam się powstrzymać , chodź za oknem przedwiośnie ;)

      Usuń
  16. Brrrrr, śniegu nie zazdroszczę !
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  17. I tak u nas więcej :P
    I uwierz, że jakoś mi się tak świątecznie też zrobiło ;) w końcu juz nie całe dwa miesiące do Wigilii ;) i czas pomyśleć o różnych takich ;)

    Buuuuziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dag-eSz, uwielbiam Cię! Najbardziej za podobny sposób postrzegania świata ;)

      Usuń
  18. Bardzo lubię ten tytułowy utwór :) u mnie też zimowo, ale bez takich boskich skarpet !!
    buziole :**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skarpety są idealne dla takiego zmarzlucha jak ja. Do Oli niestety kolor nie przemawia...no, ale to nie dziecko PRL-u więc cóź się dziwić ;)

      Piosenkę nucę czasami...w samotności.

      Usuń
  19. ale masz śniegu...super!A dziecięce wypowiedzi są urocze!:)i co będą nowe sanki????:)Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O sanek nie będzie ! Wymieniamy plastikowe, na moje stare ( drewniane).
      W życiu pewne rzeczy, nie mogą przychodzić za łatwo.

      Usuń
  20. U mnie też biało. Dziś sypie cały dzień...
    Nie tylko dzieciom śnieg się kojarzy ze świętami. Mi też jakoś tak... bliżej świąt się zrobiło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już teraz każdy rozumie, dlaczego podczas ubiegłorocznego grudnia ubolewałam nad brakiem zimy;)

      Usuń
  21. uwielbiam Twojego bloga... :) To nie miejsca tworza atmosferę, ale ludzie. pozdrawiam słonecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne mieszkanie.
    Pozwolę sobie zostać na dłużej, tym samym zapraszam do siebie :)
    A.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin