Ludzie morza

by - 06:35:00


 Morze jest dla mnie przestrzenią, która jak żadna inna potrafi pobudzić wyobraźnię.
Dla tubylców morze to mała ojczyzna...
... żywiciel...
...przekleństwo i błogosławieństwo jednocześnie...
 ...opiekun ale i najgroźniejszy z wrogów...



Kto chodź raz poczuł smak letniej bryzy, będzie to wspomnienie przywoływał.
 Jeśli chodzi o urlopowe menu, moje jest monotematyczne-ryby , ryby i jeszcze raz ryby!
 Szkoda tylko, że smażalnie wypierają pseudo włoskie pizzernie i ,,chińskie,, namioty, które nijak mają się do kutrów cumujących w porcie.
W ciągu ostatnich lat, w rybołóstwie zaszły ogromne zmiany. Połowy nie przynoszą wystarczających zysków, do tego dochodzą administracyjne ograniczenia i charakterystyczny zapach
 soli , drewnianych łodzi przestaje być wyczuwalny w nadmorskich kurortach.



Pozostały nieliczne miejsca gdzie naturalny rytm dnia, dyktuje żywioł.
Wszak połowy mają w sobie coś romantycznego, coś z prawdziwego rytuału.
Co gna ludzi w morze?
Czy to przyzwyczajenie i nadzieja, że świat się odmieni i wrócą czasy jak te z lat 70 i 80?
Czy mrożona panga będzie restauracyjnym standardem?



Buszowałam ,omijając slalomem splątane sieci i zagadywałam ciekawsko rybaków.
Czasem udawali ,że nie słuszą.
 Niektórzy znieczuleni wysokoprocentowymi trunkami ochoczo opowiadali o swoje pracy, o swoim życiu.
Podczas każdej takiej rozmowy wyczuwałam nostalgię i upór ,
że kolejny sztorm z pewnością wszystko odmieni.



You May Also Like

8 komentarze

  1. Kocham morze, ale wypłynąć daleko za horyzont bałabym się;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowna historia Kamilo! A menu rybne nad morzem kuleje niestety. Faszerują nas rybami nie wiadomo jakiego pochodzenia... Najlepiej wynająć kwaterę z małą kuchenką i kupować rybki prosto z kutra. Szybko, łatwo i cudownie smacznie!

    Już Ci pisałam kiedyś, że uwielbiam Twoje zdjęcia z terenu?
    U w i e l b i a m!

    A co do kapliczek i naszej telepatii, to nie pierwszy raz, prawda? (Czytaj : "piękno w brzydocie":)
    BUZIAKI ogromne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja pochodze z Wybrzeza, wiec wiem o czym piszesz, za morzem, domem, tesknie bardzo, no coz sama wybralam :D Piekne zdjecia, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. wspaniale oddane i morze i klimat Twoim słowem

    OdpowiedzUsuń
  5. Te zdjęcia ! rewelacyjny klimat tworzą :) Pozdrawiam, Monika.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super zdjęcia, bez tego całego jarmarku, który widać przy deptakach.
    Ja tez byłam nad morzem i takie zdjęcia przywodzą miłe wspomnienia.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Czuję się jak na przystani - skąd zaraz wyruszą kutry rybackie na połów :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin

https://www.instagram.com/home_fragrance/