Przymiarki świąteczne

by - 21:57:00


Lubię ten przedświąteczny harmider.
Lubię wiosnę i Wielkanoc,
z roku, na rok coraz bardziej!


Zanim wpadnę w wir zawodowych obowiązków , trenuję zakreślanie kółek ściereczką
i obmyślam specjały które zagoszczą na świątecznym stole.




Zaczęłam skromnie od likieru jajecznego z nadzieją
,że kilka kropel dodanych do kawy wprawi gości w frywolny nastrój.


A tymczasem w przerwie, mała degustacja ;)


Moje Drogie! 
Szukam sprawdzonego przepis na krem...
Niebawem będę musiała wspiąć się na wyżyny kulinarne (czytaj piekę tort).
Okrągła rocznica za pasem, a masa z serka mascarpone i bitej śmietany była już wielokrotnie powielana.


Wiem ,że w dobie internetu  o samą recepturę nie trudno,
 ale zależy mi na czymś mało skomplikowanym, smacznym i (najważniejsze) sprawdzonym.

Cytując klasyka ,,pomożecie?,,

You May Also Like

14 komentarze

  1. Pomożemy:)
    Kamilko uwielbiam Twoją kuchnię, te wszystkie pojemniczki i szklane cudeńka...wspaniale się komponuje wszystko u Ciebie:)
    Co do kremu to ja robiłam ostatnio chałwowy- i jak dla mnie REWELACJA, mimo,że chałwy nie lubię. Postaram się go jutro dla Ciebie na blogu zamieścić:)
    Ale w zamian prosiłabym bardzo o to cudeńko jejeczne, którym się degustowałaś:)
    Miłego i twórczego dnia Ci życzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Tort z nutą chałwy czemu nie!
      A co do likieru...6 żółtek ucieramy z 250g cukru, opakowaniem cukru waniliowego. Delikatnie podgrzewamy (do temperatury 70C-zadanie ułatwia mi robot), następnie dolewamy 250g mleka zagęszczonego niesłodzonego i mieszamy-całość należy przechowywać w lodówce.
      Ot, cała filozofia;)

      Usuń
  2. Piękne dekoracje świąteczne.
    w sprawie kremu nie pomogę , nie robię tortów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie ja też tortów nie piekę ;)
      Mam swój popisowy biszkopt, tylko nadzienie chciałabym zmodyfikować.
      Dziękuję , że zechciałaś zostawić kilka słów.

      Usuń
  3. Przymiarki świąteczne świetne:))U mnie też juz powoli swiątecznie-zapraszam do postu z jajem:P
    A co do tortu to ja zawze robię samą śmietanę z fixem i pudrem...z tym że przekładam owocami najlepiej brzoskwiniami i wiśnimi...pyszne...robię tak nasączam jedną warstwę...smarują cieniutko smietaną na to wiśnie na to smietana i kolejny biszkoptowy krążek, znów nasączam, na to śmietana, brzoskwinie lub truskawki i znów smietana...przykrywam..smaruję śmietaną i dekoruje owocami.Słyszałam ze do dekoracji jest swietna masa piankowa ale nie próbowałam,Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam podobne wariacje z kremem śmietanowym i wiśniami w syropie, do tego czekoladowy placek...mniam. Zaintrygowała mnie masa piankowa.

      Usuń
  4. Piękne dekoracje. :) Uwielbiam ten styl:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz delikatny styl pisania,bardzo przyjemnie sie czyta.Iwona

    OdpowiedzUsuń
  6. A może krem czekoladowy? Ja robię go tak:

    KREM CZEKOLADOWY
    2 szkl mleka
    2 budynie czekoladowe
    1 szkl cukru
    1 czubata łyżka kakao
    5 żółtek
    1,5 kostki masła (lub Kasi)
    1 szl. mleka zagotować a w drugiej rozpuścić pozostałe składniki (oprócz masła) i wlać do wrzącego mleka, zagotować do zgęstnienia ciągle mieszając. Po ostudzeniu połączyć utartym masłem.

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda informacja na wagę złota ;)
      Myślę ,że w parze z czekoladowym kremem wybornie smakowałby placki nasączone amaretto (?)

      Usuń
  7. pomożemy!
    Poszukaj na blogu moje wypieki u Doroty - TORT CYTRYNOWY! Idealny, pyszny! Gorąco polecam obiema rękami. Piekłam na urodziny mojego K. i wszyscy byli zachwyceni! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością zajrzę...mam ostatnio cukierniczą wenę , a okazji do pieczenia nie będzie brakowało( mam nadzieję ,że czasu również).

      Usuń
  8. Bardzo lubię takie naturalne dekoracje, a i wszelakie pojemniki są świetne! pozdrawiam!
    p.s. tortu nigdy nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świątecznie u Ciebie już się zrobiło:)A likier jajeczny...mmmm...goście napewno będą zachwyceni:))Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin

https://www.instagram.com/home_fragrance/