Szybki keks z bakaliami

by - 03:09:00


Nasze styczniowe wypieki zazwyczaj bazują na drożdżach
(kto nie lubi schrupać jeszcze ciepłej bułeczki, po powrocie z sanek?).
Chcąc przełamać rutynę, dziś domowa cukiernia serwuje 

KEKS Z BAKALIAMI


SKŁADNIKI
250g masła
4 jajka
250g cukru
1/3 szklanki mleka
500g mąki tortowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
ekstrakt z wanili
1szklanka posiekanych bakalii (dodałam mieszankę studencką)

Masło należy rozpuścić i lekko przestudzić.
Następnie dodajemy  jajka, mleko, cukier i wanilię-ucieramy mikserem.
Gdy składniki połączą się, dosypujemy partiami mąkę z proszkiem do pieczenia (cały czas miksując).
Gotową masę łączymy z bakaliami i delikatnie mieszamy.
Całość wylewamy do dwóch większych ,,keksówek,,
wyłożonych papierem.
Pieczemy około 50minut w 180C




Gotowe ciasto należy posypać cukrem pudrem.
Smacznego!

You May Also Like

19 komentarze

  1. Wygląda cudnie, jakimś dziesiątym zmysłem czuje zapach pieczonego ciasta :)) Musze upiec koniecznie bo wygląda cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto troszkę popękało podczas pieczenia, ale mogę przysiąc, że nie ma to wpływu na walory smakowe;)

      Usuń
  2. Wygląda smakowicie! Na weekend sie skuszę i upiekę. W tej chwili piecze się u mnie chlebek:)
    Pozdrawiam ciepło, miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ila, po ostatnim reportażu jaki obejrzałam na temat pieczywa, coraz częściej i coraz uważniej studiuję etykiety. Domowa piekarnia to strzał w 10!

      Usuń
  3. O Matko!!! Ale kusisz:) Nie wiem, czu jestem w stanie sie powstrzymac, ale... walcze:) Pozdrawiam mocno:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Usprawiedliwiam się że lepsza taka porcja kalorii, niż paczkowane krakersy.
      Do poniedziałku ;)

      Usuń
  4. o jaka pychota:))) piękne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  5. Przypomniałaś mi jak dawno nie robiłam keksu. Cale lata. To jedno z pierwszych ciast,które nauczyłam się piec.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MarioPar, potwierdza to fakt ,że ciasto jest naprawdę łatwe.

      Usuń
  6. Ummm jaki smakowity keks - koniecznie trzeba upiec u siebie! =o)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda smakowicie, ja spróbuje. Ostatnio ciągle chce mi słodkiego!
    Buziaki z ośnieżonego Łąkowa!

    OdpowiedzUsuń
  8. Keks nieodmiennie kojarzy mi się z Bożym Narodzeniem.
    Najbardziej lubie wyjadać z niego figi. Przynajmniej moja mam je dodaje i są przesmaczne, wydłubane z ciasta keksowego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa alternatywa, muszę spróbować.

      Usuń
  9. Narobiłaś mi ochoty:)) ale niestety nie mogę, bo okazało się,że mam alergię na jaja:(((buuu
    buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to nieciekawie...Olu czy to skaza białkowa?

      Usuń
  10. Uwielbiam keks, fajnie mieć nowy przepis. Normalnie zjadłabym go przez monitor. :) Przepiękne serweta na zdjęciu nr 2 to Twoje dzieło?? :)
    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  11. Szalir, Moja Droga! Ty mnie (takie beztalencie w kwestii szycia) o cuda podejrzewasz?
    Serweta to prezent ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda smakowicie, trzeba będzie spróbować:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin