Na progu jesieni

by - 23:06:00



Mam wrażenie ,że jesień rozgościła się w naszych progach stosunkowo szybko (zbyt szybko).
Idąc tropem ludowych przepowiedni (jarzębina wcześniej dojrzała i pszczoły chowają się w ulu) 
przypuszczam ,że zima też nie będzie ociągała  się z przyjściem.
Dopóki mogę rozkoszuję się kolorem, który niestety wraz z pierwszymi przymrozkami, znika z pola widzenia.
Bawiąc się własnymi skojarzeniami, zebrałam kolorowe astry w bukiet i dodałam do nich wełniane pompony
(zaznaczę że Ola i psia część rodziny, odniosła się niezwykle entuzjastycznie do robótkowych poczynań).
Powstała sielska , frywolna kompozycja.
Śliwki węgierki, orkiszowy placek z owocami , kwiaty w glinianym dzbanku  i martwa natura jak z obrazów wielkich mistrzów.




Gdyby ktoś cierpiał na nadmiar jesiennych owoców polecam ciasto

Kruchy placek orkiszowy

Składniki
500g mąki orkiszowej
2 łyżeczki cynamonu
250g. masła
150g. cukru trzcinowego
3 łyżki oliwy z oliwek
łyżka gęstej śmietany
3 żółtka, szczypta soli, skorka otarta z jednej pomarańczy
1kg. miękkich dużych śliwek
drobny cukier trzcinowy do posypania

Posiekaj masło z mąką, cukrem, solą , cynamonem, żółtkami , ze śmietaną i skórka pomarańczową. Dodaj oliwę i zagnieć szybko kule z ciasta. Owiń w worek foliowy i wstaw do lodówki na godzinę. Śliwki umyj przekrój na połówki i usuń pestki. Nagrzej piekarnik do 190C. Wyłóż prostokątną blaszkę papierem do pieczenia, wylep ja ciastem, które nakłuj widelcem.
Oprósz całość cukrem. Układaj na cieście owoce, skórką do dołu.Wstaw do piekarnika na około godzinę.

Placek  tworzy idealny duet z kardamonową herbatą.
/przepis ściągnięty z Elle/


.
 p.s. Stali podczytywacze zdążyli się pewnie zorientować, że sesja fotograficzna odbyła się w moim rodzinny domu (a właściwie na strychu) .

You May Also Like

17 komentarze

  1. no ba ze sie zorientowali...Flor a ja dzis wlasnie w takich klimatach...dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesień jak nic zawitała. Mam za oknem ścianę deszczu, ale jest ciepło.
    A bukiet astrowy wybitnie jesienny.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Kamila - u Ciebie jak zwykle wzdycham z rozmarzeniem :)
    Ja lubię jesień, niekoniecznie może taką z przesadzonym wiatrem i deszczem, ale ogólnie lubię :)
    A ponieważ w czasie takich słotnych dni kolorów rzeczywiście niedosyt to obmyślam właśnie przydomową jesienną dekorację z wrzosami, chryzantemami i dyniami w rolach głównych :) Coby oczy i serce nacieszyć trochę :)
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękny bukiecik. Uwielbiam takie. Bardzo ubolewam,że nie było w tym roku prawdziwego lata i obecna pogoda wpływa bardzo negatywnie na moją osobę. Mam nadzieję,że zima nas w tym roku nie dobije :(
    Pozdrawiam,
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  5. tak, jeśli astry to już niestety jesien na całego :/ pogoda dziś u mnie tez iście jesienna :(

    OdpowiedzUsuń
  6. jesień ale w jakże pięknych kolorach idealny bukiet do tych śliwek i kapusty, no i bardzo pomysłowy :)
    pozdrawiam cielutko ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hi Kamila,
    Such a good recipe, i want to try! i love the pictures , colours of the flowers are so bright!

    OdpowiedzUsuń
  8. daj spokój Kamila u mnie jesień mam wrażenie od 1,5 miesiąca trwa, co mnie osobiście dobija:-( ale bukiet astrów cudny.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jesień...to już? troszkę smutno, choć jeśli będzie zlota polska....cudny bukiet, a placek zanotowany:) kupiłam wczoraj i makę orkiszową i cukier brązowy, więc uraczę rodzinkę na weekend:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudny bukiet, w moich;) kolorach. A jak parzysz herbatkę kardamonową, jakoś specjalnie? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo podoba mi się bukiet!!!Super pomysł z tymi pomponikami!!
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne zdjęcia ,zachwycam się kolorystyką i ich klimatem. Że jesiennie się robi to jeszcze nic ,ma być krótka , aż się boję prognoz ,szybkiej zimy.
    Ale póki co ciepły weekend i trzeba się nim w pełni nacieszyć.
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  13. A tam, że szybko - jest tak piękna i nie tak duszna jak lato, niech się rozgaszcza ;)
    A astry kocham, pięknie wyglądają....

    OdpowiedzUsuń
  14. Kamilo.... jakie piękne, jesienne foty!!!!! Ten bukiet, strych i ciacho.... cudny klimat!!!!

    Ściskam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. -making baking and creating-
    Gotową kardamonowa mieszankę kupuję w herbaciarni, ale myślę ,że jeśli dodasz odrobinę mielonego kardamonu, do dobrej granulowanej herbaty, uzyskasz zadowalający efekt.

    OdpowiedzUsuń
  16. mmm, jesień nadciąga... cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zdjęcia piękne :-) wielkie dzięki za przepis - wypróbuję koniecznie!!! uwielbiam wypieki orkiszowe :-))) pozdrawiam cieplutko :-) Magda

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin