Obowiązkowo na wielkanocnym stole

by - 11:47:00

Wiem, że ja tu wyskakuję z przepisem, jak zapewne większość z Was, bardziej  marzy teraz o Rapacholinie, niż o kolejnym deserze.
Trudno-tort jabłkowy (według receptury mojej kochanej babci) robię raz w roku i póki jeszcze jest co sfotografować , dzielę się z Wami przepisem.
Jak dla mnie, to jedyne w swoim rodzaju połączenia soczystych jabłek, ze smakiem prawdziwego masła.
Na moim Wielkanocnym stole -obowiązkowa pozycja!

Tort Jabłkowy Babci Marysi
(przepis na dużą tortownicę)

Składniki:
1,5 kg. winnych jabłek (startych na ,,grubej,, tarce i delikatnie odciśniętych)
2 kostki prawdziwego masła
2 żółtka
1 szkl. cukru pudru
2 paczki okrągłych biszkoptów
2 czerwone galaretki


Masło utrzeć z cukrem pudrem i żółtkami na puszysta masę, połączyć ze startymi jabłkami -wymieszać.
Na tortownicy ułożyć warstwę biszkoptów, następnie rozprowadzić warstwę jabłek, kolejno-biszkopty, masa, wyrównać delikatni wierzch i wstawić na pół godziny do lodówki.
W tym czasie 2 galaretki rozpuścić w 2,5 szklankach wody.
Tężejącą galaretkę wylać na schłodzone ciasto.
Najlepiej przechowywać ciasto w lodowce.
Najsmaczniejsze następnego dnia.


Miłego Świętowania!




You May Also Like

12 komentarze

  1. Mimo,że najedzona jestem na maxa,to chętnie spróbowałabym Twojego ciacha!!
    Pozdrowionka i mokrego dyngusa życzę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tort wygląda baardzo apetycznie :))
    Co do przeżarcia, to ja ratuje się czerwonym winem :))
    Mokrego poniedziałku życzę i radosnych świąt:)
    Buziaki :**

    OdpowiedzUsuń
  3. Radosnych Świąt Wielkanocnych,obfitości łask od Zmartwychwstałego,wewnętrznej radości życzy-aga

    OdpowiedzUsuń
  4. Tort zapewne smakuje wysmienice i jest idealny na moje mozliwosci bo... bez pieczenia;)
    Pozdrawiam i polewam woda;)!

    OdpowiedzUsuń
  5. Prosty sposób na efektowny deser.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny przepis!!! Wart grzechu ;-)
    Piękne szczypce do ciasta!!!

    Uściski przesyłam i miłego świętowania!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda super a z przepisu wynika że smak też ma obłędny;-))) Chętnie wypróbuję przepis przy najbliższej okazji;-)
    Spokojnych świąt życzę.
    Muzyczkę masz piękną
    Danka

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepis wygląda przystępnie. Na pewno wkrótce wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię zeszyty z przepisami zwłaszcza babcinymi. Ciasto wygląda przepysznie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. O rany! Mój ukochany tort urodzinowy babci Urszuli! Tylko babcia piekła biszkopt, ale krem był taki sam. To jedyny tort jaki przyswajałam w dzieciństwie. Żadne prze-słodkie ulepki z cukierni nie mogły się z nim równać (w czasach mojego dzieciństwa nie było czegos takiego jak krem z bitej śmietany - wszystko na maśle). I też na wierzchu była czerwona galaretka.
    Wspomnienia odżyły. :o) Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  11. -Argielle-
    Tak zwany ,,smak babcinych wspomnień,,.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda wspaniale więc zachęciłaś bardzo, jestem u Ciebie chyba pierwszy raz, ale pozostanę jeszcze troszkę bo podoba mi się u Ciebie :))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin

https://www.instagram.com/home_fragrance/