Na zdrowie

by - 02:32:00



Gdybym miała powiedzieć co jest moją zmorą kuchenną , z pewnością byłoby to obieranie ziemniaków.
Mogę myć okna, prasować, ale od zawsze starałam się wymigiwać od  tej, jakże specyficznej obróbki
kartofli. Dlatego też częstym zamiennikiem w naszym, domowym menu,
 są  kasza i ryż (pierwiastek lenistwa jest tu bardziej znaczący , niż aspekt dietetyczny).
Gryczaną wprost uwielbiam i cieszę się ,że to uwielbienie podziela również Olka , która potrafi upomnieć się o kaszę gdy np.wraca z dłuższego pobytu u babci.
Szkoda tylko że to dobrodziejstwo natury, nie jest przez nas doceniane (wnioskuję to z tego ,że po przewertowaniu książek kucharskich, przepisów z gryką jak na lekarstwo).
Może ktoś z Was, skusi się na moją, wersją sałatki ,,na szybko,, (na zdrowie) z kaszą gryczaną w roli głównej.

Składniki
1 woreczek kaszy gryczanej ugotowanej na sypko
1 mały por
1/3 główki niedużego kalafiora
2 jajka ugotowane na twardo
1 łyżka majonezu (u mnie wersja light -majonez zastąpiony jogurtem naturalnym)
sól i pieprz
kiełki do dekoracji

Kalafiora (uwaga surowego), jajka i  pora, bardzo drobno kroimy ,mieszamy z ostudzoną kaszą.
Doprawiamy solą i pieprzem , łączymy z majonezem (jogurtem).
Na wierzch kiełki i gotowe!
Mamy chrupką i sypką sałatkę.

Polecam również łączenie kaszy z białym serem i suszonymi pomidorami.
 Mniam!

You May Also Like

31 komentarze

  1. Ja też bardzo lubię kaszę, choć moi domownicy nie koniecznie. Przepis wypróbuję. Piękną masz muzykę na blogu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi i wygląda apetycznie! Spróbuję na pewno. Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmmm, a ja nie słyszę muzyki, ciekawe dlaczego :/ Ja za kaszą gryczaną nie przepadam, za to jaglaną jadam tonami. I ryż i makaron pełnoziarnisty, bo również obieranie ziemiorków mnie odstręcza :) Dzięki tobie przypomniałam sobie, ze mogę już zasadzić rzeżuchę - pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Smakowicie i estetycznie podana. Z pewnością musi być dobra i zdrowa.
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis super. Ja lubię wszelkiego rodzaju kasze i "karmy dla ptaków", jak to było w "Zielonej karcie" ;) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja sie tez skusze, uwielbiam kasze gryczana, czesto u mnie gosci na stole, z Polski przywoze jej duzy zapas bo u siebie nie moge dostac. a ziemniaki to tez moja zmora :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja tez nie lubię obierać ziemniaków ale ale za to lubię je jeść. Przepis wypróbuję.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. brzmi smacznie! chętnie wypróbuję przepis,
    moja rodzina również bardzo lubi kaszę, dlatego też często pojawia się ona na naszym stole,
    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To szczęściara z Ciecie bo ja bardzo lubię kaszę ale moje dzieci wprost nie cierpią...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. mogę Ci obierać ziemniaki.
    lubię to :)

    i dziękuję za piosenkę Sarah McLachlan - Ordinary Miracle. Uwielbiam ją :)

    OdpowiedzUsuń
  11. hyhyhy a myślałam ze tylko ja tak mam. Jak mężowi chce się ziemniaków, to obiera sam, albo czeka na obiadek niedzielny u rodziców. Ryż rządzi na zmianę z kaszą...a jak się mąż zdziwił ostatnio, gdy poszliśmy na obiad do teściów a tam ....kasza :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawy przepis... na pewno wypróbuję :)
    Pozdrawiam M.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przybijam piatkę ;) mi też się nie chce obierać i wolę kaszy lub ryżu ugotować! jak mieszkałam 3 lata z teściami to nigdy ziemniaków nie obierałam... jak miałam ochotę to wystarczyło powiedzieć a teściowa wiecej gotowała bo u nich ziemniaki to konieczność ;) ale ziemniaki to ja może raz na miesiąc jadam...
    Śliczne bazie! :)
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepis interesujący jednak ja mimo to mam "długie zęby" na kaszę- wszelkiego rodzaju. Wolę zostać przy ryżu i ziemniakach:)Bazie pięknie prezentują się na równie ślicznie zaaranżowanym parapecie:). Uwielbiam Twoje zdjęcia!Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  15. Z racji tego, że surowego kalafiora uwielbiam nawet bez niczego, albo z samym sosem czosnkowym (jogurt naturalny+czosnek+pieprz+sól+świeża bazylia) na sałatkę skuszę się z pewnością :D
    Ależ piękne zdjęcia rzeżuchy! Jak ją sadziłaś, że tak gęsta wyrosła? U mnie zawsze jakieś prześwity :/

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam wyrzuty. U Ciebie sama zdrowa żywność, a u mnie boczki, szynki i kiełbasy.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale apetyczne fotki. Też lubimy kaszę, szczególnie moi panowie. Moja rzeżucha dopiero kiełkuje, więc z przepisu skorzystam, gdy wyrośnie. Na razie czujemy tylko jej zapach, który kojarzy się z wiosną.

    PA!
    Tomaszowa

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo apetycznie! moja rzeżucha już się skończyła, ale chyba muszę posiać jeszcze jedną:) Też nie lubię obierać ziemniaków,nawet moja mama jak widzi, to mówi,że połowa ziemniaka zostaje:/

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. nie przepadam za gryczaną ale taki gruby pęczak kujawski uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne zdjęcia i takie realne ze chciałam wyciągnąć rękę i coś porwać do jedzenia ze stołu.
    Pyszności zrobiłaś;-)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. To możemy się zamienic-ja Ci kartoflr a ty prasowanie. Sałatka-oj skorzystam

    OdpowiedzUsuń
  22. witaj w klubie miłosników kaszy.
    ja również należę do niego.
    u mnie dzieciaki i ja zajadamy sie wszelkimi rodzajami kasz, niestety M. toleruje ryż, kaszy niestety nie.
    Sałatka super muszę spróbować, tym bardziej przepis sie przyda , bo jestem na diecie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. O! To coś dla mnie :) Wczoraj jadłam kaszę na obiad, moja rodzinka bardzo ją lubi. Kupuję kaszę gryczana prażoną jest lepsza w smaku.Przepis wypróbuję - zaciekawiłaś mnie nim.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  24. Lubię kaszę, ale tylko ja :( reszta jej nie jada. Twoja sałatka wygląda bardzo apetycznie i chętnie spróbuję.
    Robiłam kiedyś z kaszy gryczanej kotlety ala mielone, smaczne są :)
    Uffff..... też nie lubię obierać ziemniaków ;-)

    Ściskam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Mniam:) przepis już zapisany, a że dieta rozpoczęta to sałatka wpasuje się idealnie w menu:) Też uwielbiam kaszę, najbardziej gryczaną i jęczmienna:)Córa też:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziewczyny pozdrawiam Was Wszystkie-dobrze ,że jesteście!

    OdpowiedzUsuń
  27. A ja lubię obierać ziemniaki, tylko robię to dosyć powoli i grubo ciacham ;)
    Sałatka wygląda apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo ciekawy przepis! Ja lubię kaszę gryczaną, w ogóle każdą kaszę lubię...
    A sałatkę wypróbuję na pewno!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. wypróbowałam, ale z brokułem:))) pychotka, dziekuje za inspiracje, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin