La primavera !!!

by - 01:32:00




Dziękuję Wam wszystkim za tyle ciepłych słów pozostawionych pod poprzednim postem i uparcie wierzę w to ,że staną się czymś więcej niż tylko życzeniami.

Nie miałam pomysłu na dzisiejszy tytuł i jak przeciąg, wpadła mi do głowy myśl, by nawiązać do jednego z dzieł Botticellego.
Na próżno można doszukiwać się alegorii bukietu, w obrazie ,,LA PRIMAVERA,, 
W sumie, to jakiekolwiek powiązanie kończy się jedynie na odniesieniu do wiosny.
A dlaczego o Botticellim...
Pomijając symbolikę, historyczne okoliczność powstania dzieła, dla mnie najciekawszy jest fakt że artysta ten, był najlepszym malarzem kwiatów, w całej sztuce włoskiej.
Podobno w  ,, La primavera,, znawcy doszukali się około 40 gatunków roślin kwitnących (hiacynty, fiołki, bławatki, podbiał , ciemiernik, barwinek, przetacznik, róże , lilie itd.)
Floralne zdobienia są ciekawym rebusem
i dlatego z przyjemnością wracać do tego obrazu.

Kto woli prostsze zadanie, może wyszczególnić rośliny w bukiecie ;)


You May Also Like

25 komentarze

  1. ale bukiet, piękny, rewelacja oj podoba mi sie podoba. Uwielbiam bukiety. To szare to papier pakowy?

    OdpowiedzUsuń
  2. Kamila ten bukiet jest zjawiskowy i ten papier do pakowania !!! Dla mnie bomba !!
    buziaki :**

    OdpowiedzUsuń
  3. Miła dla oka kompozycja, suszona hortensja stanowi ciekawy podkład. Lubię podziwiać roślinną ornamentykę w starych książkach - najchętniej na kartach o takiej barwie jak Twój bukiet:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne zestawienie materiałów.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio śpię w pościeli przypominającej suknię Pani Wiosny:)
    Jedna z Gracji przypomina z twarzy Cate Blanchett(ta z trójki).
    Kamilo cudowny bukiet!
    Ja również dołączam się do życzeń dla Twojego taty! Niech kolejne lata upływają mu w zdrowiu i wielkiej miłości jaką Wy go obdarowujecie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiekny!!! ach!
    sciskam
    B.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kamilo, bukiet wspaniały! Ciekawe połączenie i piękne kolory. A odniesienia do malarstwa uwielbiam w każdej postaci. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kamilko-piękny buket! Jestem pod wrażeniem!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Bukiet przepiękny! Ciekawe zestawienie dodatków. Rewelacja! Jeszcze sobie na niego popatrzę.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękna kompozycja. Śliczne kolorki. POZDRAWIAM SERDECZNIE!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bukiet piękny:))

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. ale mi się to podoba! mogę lekko zgapić? proszę, proszę, prooooszę ;)

    pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale żeby nie było, że tak darmo - to przychylam się do propozycji z postu - wyszczególniam kwiaty: wax, tulipan, gerbera, żonkil, róża, suszona hortensja, frezja...

    OdpowiedzUsuń
  14. -llooka-
    Trafne spostrzeżenie.

    -Miejsce Sympatycznych Klimatów-
    Brawo!!! ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Bukiet imponujący, bardzo...plastyczny. Cudo!

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo piękny bukiet kojarzy mi się z przedwiośniem :-)
    Nie ma w nim jeszcze dużo zieleni,a są cudowne żółcie, pomarańcze trochę bieli. Podstawa z kolorów ziemi i mamy Panią Przedwiośnie :-))

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękna kompozycja, piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  18. łał!!!!Kamilko nie mogę się napatrzeć...coś wspaniałego i ten papier...zaskoczyłaś mnie swoja pomysłowością!!!!:)Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Chmmmm piękny. Ty to masz talencior.
    Buziole w noch.

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam Cie serdecznie bardzo mi sie podobaja Twoje prace pozdrawiam Cie serdecznie ,bukiet jest przesliczny !!!! Monia

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale cudo :) Nie zgadałabym w życiu, że to papier ale potwierdza to moja tezę, że z szarego papieru można zrobić cuda :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Kamilko, to nie bukiet, to dzieło sztuki :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin