Pikantna sałatka z ogórkow (z cyklu- domowa spiżarnia)

by - 00:50:00


Pomijając wstęp (zapowiedź zrobiłam wczoraj) podaję proporcje.

Pikantna Sałatka Ogórkowa

Potrzebne będą:
3,5 kg. ogórków (mogą być większe, bo wygodnie się kroi)
4 łyżki soli
2  łyżki mielonej, ostrej papryki
1,5 główki czosnku.
1,5 szklanki octu
1,5 szklanki cukru
8 łyżek oleju

Etapy:
(Sałatka łatwa, ale troszkę czasochłonna, proponuje zacząć rano)

Ogórki należy poszatkować na plasterki (nie obieramy skorki), posolić i odstawić na 6godz.

Po upływie podanego czasu, należy ogórasy odcisnąć, odcedzić.
Paprykę w proszku łączymy z wyciśniętym przez praskę czosnkiem, a następnie dodajemy do ogorków i mieszamy.
Odstawiamy całość na 12 godzin.

Po 12 godzinach,
przygotowujemy zalewę z octu, oleju i cukru.
Zagotowujemy składniki i odstawiamy.
W tym czasie napełniamy słoiki sałatką ogórkową
(nie musimy jej teraz odcedzać) a następnie uzupełniamy zawartość zalewą.
Zakręcamy słoiczki i pasteryzujemy 10 minut.

Kto przepis wypróbuje, napewno nie będzie żałował.
Jest pyszna , pikantna i doskonale komponuje się z wszelaka  pieczenią
(z podwojonych proporcji, uzyskałam około 12 słoiczków półlitrowych).

I dla sprostowania poprzedniego posta dodam tylko, że zmiany nastąpią ale nie będzie to trzęsienie ziemi ,  budżet niestety jest ograniczony ;(
Tymczasem do środy muszę uporać się z malowaniem stolika kuchennego.
Zamieniam ,,papierowego koszmarka,, na coć, co nie jest szczytem moich marzeń , ale przynajmniej się nie chybocze i drewna nie udaje.

Miłego tygodnia!




You May Also Like

11 komentarze

  1. Brzmi zachęcająco i wygląda niezwykle apetycznie:-)
    Na pewno spróbuję.
    Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kroje te ogórki w paski:)
    Potwierdzam smaczna jest

    OdpowiedzUsuń
  3. Musi byc pzrepyszna

    A ten wianuszek z posta poprzedniego normalnie dzieło sztuki dla mnie :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba wypróbuję Twój przepis. Ja robię również pikantne ogórtasy. Mój przepis jest jakby trochę prostszy. Kroję ogórki, bez obierania na ćwiartki i słoików nie pasteryzuję. Ciekawa jestem jak gotowanie wpływa na smak sałatki.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kusząca sałatka...

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis brzmi ap[etycznie, salatka wyglada baardzo smacznie , wiec jutro na pewno bede walczyc z ogorkami :))

    OdpowiedzUsuń
  7. No chyba mnie przekonałaś i się skuszę, cho c jestem raczej zwolennikiem tradycyjnej kuchni.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ Ty pracowita jesteś! same łakocie szykujesz!

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Niezwykle smakowicie prezentuje się Twoja pikantna sałatka :o)
    Dziękuję za kolejny interesujący przepis
    Z przyjemnością dodaję do zeszyciku :o)
    Pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta pikantna sałatka ogórkowa to dla mnie hit i odkrycie sezonu:)!Jest naprawde przeprzepyszna (powstalo kilka sloiczkow w zeszlym tygodniu).Dodam, że wianek z poprzedniego posta jest cudowny!Pozdrawiam cieplo!

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie wydrukowałam przepis.Zamierzam ja zrobić!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin

https://www.instagram.com/home_fragrance/