Syrop , miód i być może konfitura...

by - 03:04:00





Syrop sosnowy zlany do butelek i czeka na jesienne przeziębienia.
Oj, nie straszne nam będą w tym roku choróbska ;)
Słoiki powoli ustawiają się w szeregach, bo sezon przetworowy uważam za otwarty.
Miodek z mniszka, zrobiony według receptury Alexy - mniam.


Fajna sprawa to wszelakie zbieractwo.
Pretekst do wycieczek na łono natury jest, kompana który podzieli nasze zamiłowanie warto znaleźć i mamy sposób na miłe pogawętki  połączone z owocną pracą. 
(posiadam takiego ,,kogoś,, kto wtóruje i w równym tempie zakręca słoiczki).
I żeby tą sielską atmosferę przedłużyć, postanowiłam że zrobię konfiturę z dzikiej róży.
Nazbierać oczywiście płatków trzeba ( żeby z wprawy nie wyjść) i
 poddać je kolejnym procesom ... ale jak pączki z takim nadzieniem smakują.

Przepis na konfiturę pilnie poszukiwany ;)))



You May Also Like

19 komentarze

  1. Śliczne buteleczki i zdjęcia, ja sosnowego syropu w tym roku nie zrobiłam bo niestety spóźniłam się po przerosty:( ale z dzikiej róży z checią zrobię i z rabarbaru, jak go oczywiście kupię.
    Pozdrawiam ciepło!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam przepisu, chętnie odgapię, jak ktoś udostępni. Fantastyczne zbiory i pięknie uwiecznione. Na samą myśl o rogalikach z takim nadzieniem mnie skręca z łakomstwa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Apetyczne zdjęcia :) A ten pojemniczek na miodek jest powalający :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Miodek zrobiłam a syrop się robi!!Masz śliczne buteleczki na syropek!!!
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  5. Miodek miodzio ! Jeszcze ładnie zapakowany.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapasy u Ciebie imponujace.
    Sliczne masz buteleczki na syrop.
    Takie wycieczki na lono natury tez lubie.
    Pozdrawiam Cie

    OdpowiedzUsuń
  7. A mnie urzekły laski cynamonu, który uwielbiam. Buteleczki też chwalę i fajnie,że udało ci się porobić tyle pyszności...co do konfitur to niestety nie pomogę. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja niestety syropku sosnowego nie zrobiłam, bo pogoda nie dopisała i nie miałam kiedy iść, a teraz to już po ptakach, tzn po pączkach.
    Konfiturę z róży robiłam i zamierzam również w tym roku poczynić :)
    http://zjawa79.blogspot.com/2009/06/konfitura-z-patkow-dzikiej-rozy.html
    Jakby co, pisz na priv - wszystko podpowiem :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepis na konfiturę: http://fotoforum.gazeta.pl/72,2,777,65138605,65138605,0,2.html?v=2
    Ponoć te białe końcówki płatków muszą być odcięte -w przeciwnym razie nadadzą goryczki.
    Pozdrawiam i podziwiam piękne kompozycje i bukiety

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ wspaniale wyglądają buteleczki z syropem sosnowym !
    Nie wiem skąd wy wszystkie bierzecie młode pędy sosny- u mnie w ogrodzie można by ich nabierać co kot napłakał ;-) a w okolicy nie ma lasów sosnowych. Ale syrop z mniszka oczywiście mam jak co roku.
    Z przyjemnością zajrzałam do Ciebie i pooglądałam starsze wpisy-ile tam pięknych kompozycji. Idę pokomentować :-)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  11. Oo, widzę że Bubasio mnie uprzedziła - a miałam podać link do Jej wątku w Galerii Potraw
    :)

    OdpowiedzUsuń
  12. sliczne butelki i słoiczkici zdjęcia ma sie rozumieć, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Te buteleczki z pierwszego zdjęcia są cudne!

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję Wszystkiem OGROMNIE za podpowiedzi dotyczące przetwóru, oczywiście jak zadziałam to pochwalę sie efektami.
    Pozdrawiam serdecznie moich miłych gości.

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie tak wykorzystywać dary natury i ja też chciałabym, ale w sumie mi się nie opłaca. W moim domu musiałabym robić po jednym słoiczku, bo mój mąż jada tylko ogóry kiszone i kompot ze śliwek :/

    OdpowiedzUsuń
  16. No to mam u ciebie zaległości do nadrabiania:)))Już nim mi napisałaś o zmainie adresu, zobaczyłam,że cos jest nie tak, bo udzielałas się na blogach, a sama nie pisałaś- pomyslałam,że to niemożliwe, no i nie myliłam się:) . Buteleczki do syropu sliczne!
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale fajniuchne te buteleczki,zawartość zdrowotna, ale lepiej żeby z tego nie korzystać. Buziaki Anka krakowianka

    OdpowiedzUsuń
  18. Ależ wszystko pięknie wyeksponowałaś. Pojemniczek na miodzik boski. Gdzieś go widziałam, ale niestety umknęło mi i okazja przeszła koło nosa.
    Samo zdrowie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie zaczęłaś sezon przetworów i oczywiście piękne zdjęcia zrobiłaś :o)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i pozostawione słowo.

LinkWithin

https://www.instagram.com/home_fragrance/